Mechanical steering lock

The steering lock (1) has a cam wheel (20), a spring-loaded locking bolt (10) that is movable translationally and a rocker arm (5) that is provided with a locking hook (5a) for preventing accidental locking of steering system. The locking bolt has a locking leg (10a) and a vertically arranged contro...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: HAEUSER, DIETER, HANKE, MICHAEL
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The steering lock (1) has a cam wheel (20), a spring-loaded locking bolt (10) that is movable translationally and a rocker arm (5) that is provided with a locking hook (5a) for preventing accidental locking of steering system. The locking bolt has a locking leg (10a) and a vertically arranged control arm (10b). A securing lug (11) is formed on control arm. The sliding faces (12,13) for operation of locking bolt is arranged at the free end of the control arm, and a blocking surface (11a) is arranged at the securing lug vertical to the travel direction of locking bolt. Eine Lenkverriegelung (1) für ein Fahrzeug mit einem Nockenrad (20), einem federbelasteten Sperrbolzen (10), der im Wesentlichen translatorisch bewegbar ist, und einem Kipphebel (5) mit einem Sicherungshaken (5a) zum Verhindern einer unbeabsichtigten Verriegelung der Lenkung, ist dadurch gekennzeichnet, dass der Sperrbolzen (10) einen Sperrschenkel (10a) und einen im Wesentlichen senkrecht dazu angeordneten Steuerschenkel (10b) sowie eine am Steuerschenkel (10b) ausgebildete Sicherungsnase (11) aufweist. Hierdurch wird eine mechanische Lenkverriegelung für ein Fahrzeug zur Verfügung gestellt, welche aus wenigen beweglichen Teilen aufgebaut ist, sowohl einfach und kostengünstig zu fertigen als auch einfach und sicher montierbar ist. Schließlich wird hierdurch eine kompakte Lösung für kleinere Bauräume geschaffen.