Logistics installation for a high-bay racking facility
The system has two conveyor vehicles (1, 2) e.g. vertical conveyors, traveling along a reference track (3), which comprises a switching region. The switching region is completely blocked for one vehicle when another vehicle travels into the switching region. A determining device (5) determines a tra...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The system has two conveyor vehicles (1, 2) e.g. vertical conveyors, traveling along a reference track (3), which comprises a switching region. The switching region is completely blocked for one vehicle when another vehicle travels into the switching region. A determining device (5) determines a traveling direction of the vehicles and transmits a signal (D) representing the traveling direction of the vehicles to a control device (4). The control device establishes the blocked switching region with respect to the signal representing the traveling direction of the latter vehicle. An independent claim is also included for a method for controlling movements of conveyor vehicles in a logistics system.
Logistikanlage für ein Regallager (10), mit
- zumindest einem ersten (1) und einem zweiten (2) Förderfahrzeug, die entlang einer Referenzstrecke (3) verfahren, wobei die Referenzstrecke (3) zumindest einen Weichenbereich (W) aufweist,
- einer Steuervorrichtung (4), durch die in Abhängigkeit einer gemessenen Position (P) des ersten Förderfahrzeugs (1) entlang der Referenzstrecke (3) ein bestimmter Bereich (S1) der Referenzstrecke (3) für die Befahrung durch das zweite Förderfahrzeug (2) sperrbar ist, wobei bei Einfahren des ersten Förderfahrzeugs (1) in den Weichenbereich (W) der Weichenbereich (W), insbesondere vollständig, für das zweite Förderfahrzeug (2) gesperrt ist, und
- eine Einrichtung (5) zur Bestimmung der Bewegungsrichtung der Förderfahrzeuge (1, 2), durch die ein - die Bewegungsrichtung (R) der Förderfahrzeuge (1, 2) repräsentierendes - Signal (D) an die Steuervorrichtung (4) zuführbar ist, wobei durch die Steuervorrichtung (4) unter Berücksichtigung des die Bewegungsrichtung (R) des ersten Förderfahrzeugs (1) repräsentierenden Signals (D) der für das zweite Förderfahrzeug (2) gesperrte Bereich (S1) festlegbar ist. |
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