Device for dividing propulsion power
The device has an input shaft (1) connected with an auxiliary drive (8) via a spur wheel section (16) and a clutch (7). The auxiliary drive is activated when the clutch is closed. An output shaft (3) is actively connected with an overriding drive (17) for a vehicle drive to enable direct advancing f...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The device has an input shaft (1) connected with an auxiliary drive (8) via a spur wheel section (16) and a clutch (7). The auxiliary drive is activated when the clutch is closed. An output shaft (3) is actively connected with an overriding drive (17) for a vehicle drive to enable direct advancing from the input shaft to the output shaft. Angular momentum of the input shaft is transferred to a hollow wheel (18) of the drive via the wheel section, to a planetary carrier (21) from the hollow wheel via a planetary wheel and to the output shaft from the carrier via the wheel section.
Die Erfindung betrifft eine Einrichtung zur Aufteilung der Antriebsleistung einer Verbrennungskraftmaschine auf einen Fahrzeugantrieb und einen oder mehrere Nebenantriebe, wobei die Eingangswelle (1) über eine oder mehrere Stirnradstufen und eine lösbare Kupplung (7) mit dem Nebenabtrieb (8) verbunden und der Nebenabtrieb (8) bei geschlossener Kupplung (7) aktiviert ist. Sie zeichnet sich dadurch aus, dass die Abtriebswelle (3) zum Fahrzeugantrieb mit einem Überlagerungsgetriebe (17) in Wirkverbindung steht, welches einen direkten Durchtrieb von der Eingangswelle (1) zur Abtriebswelle (3) ermöglicht, wobei der Drehimpuls der Eingangswelle (1) über eine Stirnradstufe (16) an ein Hohlrad (18) des Überlagerungsgetriebes (17) und von diesem Hohlrad (18) über Planetenräder (20) an einen Planetenträger (21) und vom Planetenträger (21) über eine Stirnradstufe (24) an die Abtriebswelle (3) übertragen wird. |
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