Coolant cooler
The cooler (1) has upper and lower coolant boxes (2, 3) i.e. coolant inlet and outlet boxes, connected with a cooler block (4), and including rigid fastening units (6, 7) and flexible fastening units (8, 9) for connecting with an intercooler via screws. The fastening units are integrally designed wi...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The cooler (1) has upper and lower coolant boxes (2, 3) i.e. coolant inlet and outlet boxes, connected with a cooler block (4), and including rigid fastening units (6, 7) and flexible fastening units (8, 9) for connecting with an intercooler via screws. The fastening units are integrally designed with the boxes at an outer contour. The fastening units lie diagonally opposite to each other. A contact surface between the intercooler and the cooler lies within a base outer contour proximity to a center of mass of the cooler in a driving direction of a motorvehicle. The boxes are made of plastic.
Die Erfindung betrifft einen Kühlmittelkühler, mit einem Kühlerblock (4) und einem mit dem Kühlerblock (4) verbundenen Kühlmittelkasten (2, 3), welcher mindestens ein steifes Befestigungsmittel (6, 7) und mindestens ein flexibles Befestigungsmittel (8, 9) zur Verbindung mit einem Ladeluftkühler, (10) aufweist. Bei einem Kühlmittelkühler, dessen Verbindung zwischen Ladeluftkühler und Kühlmittelkühler so ausgebildet ist, dass sie flexibel genug ist, die unterschiedlichen Längenausdehnungen der Einzelkomponenten zur kompensieren und trotzdem stabil genug ist, die durch Beschleunigung des Kraftfahrzeuges hervorgerufene mechanische Belastung schadlos zu widerstehen, sind das mindestens eine steife Befestigungsinittel (6, 7) und das mindestens eine flexible Befestigungsmittel (8, 9) einstückig mit dem Kühlmittel kasten (2, 3) an dessen Außenkontur ausgebildet. |
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