Manned aircraft
The aircraft (1) has a bearing surface (2) for producing lifting of the aircraft, and a lifting system (3) arranged behind the bearing surface in a flight direction for stabilizing flight position and controlling the aircraft. The lifting system is adjusted based on a parameter e.g. aerodynamically...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The aircraft (1) has a bearing surface (2) for producing lifting of the aircraft, and a lifting system (3) arranged behind the bearing surface in a flight direction for stabilizing flight position and controlling the aircraft. The lifting system is adjusted based on a parameter e.g. aerodynamically active surface area (Fh), elongation, sweeping angle (phih), wingspan (bh) and length of a lever arm of the lifting system. The parameter is adjusted depending on an operating parameter e.g. flight speed, of the aircraft. An independent claim is also included for a method for adjusting a parameter of a lifting system.
Die Erfindung betrifft ein bemanntes Luftfahrzeug (1) mit wenigstens einer Tragfläche (2) zur Auftriebserzeugung und einem in Flugrichtung hinter der Tragfläche angeordneten Höhenleitwerk (3) zur Fluglagestabilisierung und Steuerung des Luftfahrzeuges (1). Das Höhenleitwerk (3) ist bezüglich wenigstens eines der folgenden Parameter des Höhenleitwerks (3) einstellbar:
a) aerodynamisch wirksamer Flächeninhalt (F H ),
b) Streckung (› H ),
c) Pfeilungswinkel ( Õ H , Õ 1 , Õ 2 ),
d) Spannweite (b H ),
e) die Länge (r H ) des Höhenleitwerks-Hebelarms. |
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