Condenser, in particular for a vehicle cooling system
The condenser has a tube/rib block (2), and manifolds (3, 4) arranged on both sides of the condenser, a coolant connector (5). The manifolds exhibit covering parts (3a, 4a) and base parts (3b, 4b) for holding tube ends of the tube/rib block. An opening or borehole, and the coolant connector are arra...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The condenser has a tube/rib block (2), and manifolds (3, 4) arranged on both sides of the condenser, a coolant connector (5). The manifolds exhibit covering parts (3a, 4a) and base parts (3b, 4b) for holding tube ends of the tube/rib block. An opening or borehole, and the coolant connector are arranged at the base part (4b). The opening or borehole is designed as a discharge tube (12), which is inserted in the opening in the base part (4b). The discharge tube runs parallel to fixing elements (11) and adjacent to the tube/rib block. A dryer (9) is directly connected with the discharge tube. The dryer is arranged under the condenser.
Die Erfindung betrifft einen Kondensator, insbesondere für eine Kraftfahrzeug-Klimaanlage, bestehend aus einem Rohr/Rippen-Block (2) und beiderseits angeordneten Sammelrohren (3, 4) mit einem Kältemitteleinlass (5) und einem Kältemittelauslass, wobei die Sammelrohre (3, 4) jeweils ein Deckelteil (3a, 4a) und ein Bodenteil (3b, 4b) zur Aufnahme der Rohre aufweisen. Es wird vorgeschlagen, dass der Kältemittelauslass (12) am Bodenteil (4b) eines Sammelrohres (4) angeordnet ist. |
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