Method and device for objectively determining straight-ahead travel of a motor vehicle

The device (1) has a clamping device for clamping the device (1) with a steering-wheel (2), and a measuring device i.e. inclinometer, for measuring an angular position of the steering wheel. A housing (3) is mounted within a radius free region (4) of the steering-wheel. The clamping device includes...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAEUMLER, MANFRED DR, BOEKER, UWE, HORST, HERBERT, FREISINGER, CLAUDIUS
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device (1) has a clamping device for clamping the device (1) with a steering-wheel (2), and a measuring device i.e. inclinometer, for measuring an angular position of the steering wheel. A housing (3) is mounted within a radius free region (4) of the steering-wheel. The clamping device includes stop elements (11, 12) that are retracted and withdrawn into and from the housing, where the stop elements are controlled by an electromotive stepper motors. The stop elements include respective bolts at free ends. An independent claim is also included for a method for objective determination of straight-ahead driving of a motor vehicle. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung zur objektiven Ermittlung einer Geradeausfahrt eines Kraftfahrzeuges mit einem Gehäuse (3), einer Klemmvorrichtung (13) zum Verklemmen der Vorrichtung (1) mit einem Lenkrad (2), und mit einem Messmittel zur Erfassung der Lenkwinkelstellung. Um die Eignung dieser Vorrichtung für den Einsatz auf dynamischen Prüfständen oder bei der Fahrt auf Prüfstrecken zu erhöhen, wird vorgeschlagen, dass das Gehäuse (2) innerhalb eines speichenfreien Bereichs (4) des Lenkrades (2) befestigbar ist. Ferner betrifft die Erfindung ein entsprechendes Verfahren zur objektiven Ermittlung einer Geradeausfahrt eines Kraftfahrzeuges.