Aerodynamic spoiler for a vehicle

The spoiler (13) has a middle main air-guiding unit (14) shifted from a retracted resting position into an extended operating position. Lateral auxiliary air-guiding units (15, 16) are shifted together with the middle main air-guiding unit. The lateral air-guiding units opposite to the main air-guid...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: DURM, JUERGEN, FROESCHLE, MATHIAS, PAUL, JOACHIM
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The spoiler (13) has a middle main air-guiding unit (14) shifted from a retracted resting position into an extended operating position. Lateral auxiliary air-guiding units (15, 16) are shifted together with the middle main air-guiding unit. The lateral air-guiding units opposite to the main air-guiding unit are rotated in a jack-knife manner to transfer the guiding units from the resting position into the operating position. A coupling device is connected with a body part and the air-guiding unit (14) at respective ends. Die Erfindung betrifft eine Luftleitvorrichtung (13) für ein Fahrzeug, insbesondere für ein Personenkraftfahrzeug, die in einem Heckbereich (10) des Fahrzeugs angeordnet ist und mindestens ein mittleres Hauptluftleitelement (14) umfasst, welches von einer eingefahrenen Ruhestellung in eine ausgefahrene Betriebsstellung verlagerbar ist, wobei seitliche Zusatzluftleitelemente (15, 16) zusammen mit dem oder jedem mittleren Hauptluftleitelement (14) verlagerbar sind. Erfindungegemäß sind die seitlichen Zusatzluftleitelemente (15, 16) gegenüber dem oder jedem mittleren Hauptluftleitelement (14) klappmesserartig drehbar, um dieselben von einer ebenfalls eingefahrenen Ruhestellung in eine ebenfalls ausgefahrene Betriebsstellung zu überführen.