Gearing for a vehicle steering apparatus with a stationary center part
The transmission has a sprocket coupled to an axial sector. This sprocket consists of two toothed sprocket parts, which are braced against each other by a spring element. The first sprocket part may have a base body for the sprocket fixed to the axial sector. The second sprocket part may be in the f...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
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Zusammenfassung: | The transmission has a sprocket coupled to an axial sector. This sprocket consists of two toothed sprocket parts, which are braced against each other by a spring element. The first sprocket part may have a base body for the sprocket fixed to the axial sector. The second sprocket part may be in the form of a sprocket disk concentric with the base body.
Ein Getriebe für eine Fahrzeuglenkvorrichtung mit feststehendem Mittelteil umfaßt ein an einen Achsenabschnitt (68) gekoppeltes Ritzel (64; 66). Das Ritzel (64; 66) ist aus zwei verzahnten Ritzelteilen (104, 108; 106, 110) gebildet. Die beiden Ritzelteile (104, 108; 106, 110) sind mittels eines Federelements (114; 116) gegeneinander verspannt. Ein solches Getriebe ist Bestandteil einer Lenkvorrichtung mit einem drehfest an eine Lenksäule gekoppelten Lenkradteil. |
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