Method and system for determining the torque desired by the driver in an internal combustion engine
The computer receives an input (PV) from a sensor on the accelerator pedal and there is a speed input and inputs for other engine operating measurements. Measurement fields (KF) are set up in a computer block. After a first start step (S1), old and new measurement fields are compared in a second ste...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The computer receives an input (PV) from a sensor on the accelerator pedal and there is a speed input and inputs for other engine operating measurements. Measurement fields (KF) are set up in a computer block. After a first start step (S1), old and new measurement fields are compared in a second step, (S2). If the old and new measurement fields are the same, a desired torque (TQI-SP) and control commands are calculated in subsequent steps (S6-S14). If the old and new measurement fields are different, a comparison step (S3) and a time delay step (S4) feed a signal back to the input of the second step.
Ein Fahrpedalsensor ist vorgesehen, der eine Pedalstellung (PV) eines Fahrpedals erfasst. Abhängig von mindestens einem Schaltparameter werden verschiedene Berechnungsmodi aktiviert, die eine Zuordnung der jeweiligen Pedalstellung (PV) zu dem Fahrerwunschdrehmoment (TQI_SP) ermöglichen. Nach dem Umschalten von einem alten Berechnungsmodus auf einen neuen Berechnungsmodus wird das Fahrerwunschdrehmoment (TQI_SP) ausgehend von dem Fahrerwunschdrehmoment (TQI_OLD) bei einer alten Pedalstellungs-Interpretation entsprechend dem alten Kennfeld (KF_OLD) hin zu dem Fahrerwunschdrehmoment (TQI_NEW) bei einer neuen Pedalstellungs-Interpretation entsprechend dem neuen Kennfeld (KF_NEW) angenähert und zwar abhängig von dem zeitlichen Verlauf des Pedalstellunges und gleichzeitig abhängig von der Zeit ohne das Berücksichtigen des zeitlichen Verlaufs der Pedalstellung (PV). |
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