Belt guide for motor vehicle safety belt

The belt deflection device for a motor vehicle safety belt has at least one holding point (417) upon which is mounted a deflection element (42) around the axis (423) of which the belt is deflected. The belt is deflected additionally in the direction of the vehicle's occupant around a belt defle...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAHNMAIER, ALBERT, MAUTSCH, JUERGEN, LINDAU, MARKUS, GLINKA, OLIVER
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The belt deflection device for a motor vehicle safety belt has at least one holding point (417) upon which is mounted a deflection element (42) around the axis (423) of which the belt is deflected. The belt is deflected additionally in the direction of the vehicle's occupant around a belt deflection edge (416) formed by the shaping of a support component (41), whereby the deflection axis of the deflection element and deflection edge on the support component form an acute angle (alpha ) in relation to each other. At least one fastening point (411,412) is provided for the fixed mounting of the support component on the body of the vehicle. An independent claim is included for a method for the manufacture of a belt deflection device. Der Erfindung liegt die Aufgabe zugrunde, eine Gurtumlenkeinrichtung für einen Sicherheitsgurt eines Kraftfahrzeugs anzugeben, die einen einfachen und damit kostengünstigen Aufbau aufweist und die gleichzeitig ein hohes Maß an Sicherheit für den Fahrzeuginsassen auch im Falle eines Fahrzeugunfalls gewährleistet. Diese Aufgabe wird erfindungsgemäß gelöst durch eine Umlenkeinrichtung mit mindestens einem Haltepunkt (417), an dem ein Umlenkelement (42), um dessen Umlenkachse (423) der Sicherheitsgurt (1) des Kraftfahrzeugs umgelenkt wird, gehalten ist, mit einer durch die Formgebung des Haltekörpers (41) gebildeten Gurt-Umlenkkante (416), um die der Sicherheitsgurt (1) des Kraftfahrzeugs zusätzlich in Richtung Fahrzeuginsasse (2) umgelenkt wird, wobei die Umlenkachse (423) des Umlenkelements und die Umlenkkante (416) einen spitzen Winkel (α) zueinander bilden, und mit mindestens einem Befestigungspunkt (411) zur starren Montage des Haltekörpers an einer Karosserie des Kraftfahrzeugs.