Fuel injector
The injection valve (20) for a combustion engine has at least one outlet (21) the degree of opening of which can be varied. Optionally the valve can have a number of openings arranged on a curve and whose spraying angles can be varied. An independent claim is made for a method for controlling the fu...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; fre ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The injection valve (20) for a combustion engine has at least one outlet (21) the degree of opening of which can be varied. Optionally the valve can have a number of openings arranged on a curve and whose spraying angles can be varied. An independent claim is made for a method for controlling the fuel injection to combustion engine, whereby the degree of opening of at least one fuel injector can be varied to match the fuel injection amount per engine cycle, while maintaining an approximately constant injection duration and pressure.
Die Erfindung betrifft ein Einspritzventil (20), bei welchem der Öffnungszustand mindestens einer Auslaßöffnung (21) verändert werden kann. Insbesondere können bei einem Einspritzventil (20) mit mehreren Auslaßöffnungen (21) diese durch externe Kontrolle geöffnet oder geschlossen werden. Damit läßt sich die Kraftstoffflußrate bei gleichbleibendem Einspritzdruck regeln, so daß insbesondere bei geringen Motorlasten kleine Kraftstoffmengen über eine im Wesentlichen gleichbleibende Einspritzdauer zugeführt werden können. Hierdurch wird das Motorverhalten bei geringen Motorlasten stabilisiert. |
---|