Heating device for a blow-by pipe of an internal combustion engine and method of construction

The heat sink (23) may be made of aluminum, copper, or aluminum- or copper alloy and has a through bore for the fluid to be heated. The heat sink fits into a side branch (15) of a section of pipe (3) with connection flanges (19,20). A heater (4) fits on the flat top of the heat sink. The heater cons...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BEETZ, KLAUS DR, GSCHWIND, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The heat sink (23) may be made of aluminum, copper, or aluminum- or copper alloy and has a through bore for the fluid to be heated. The heat sink fits into a side branch (15) of a section of pipe (3) with connection flanges (19,20). A heater (4) fits on the flat top of the heat sink. The heater consists of a spring element (6), a first contact plate (9), a PTC (Positive Temperature Coefficient) heating element (8), and a second contact plate (10). The spring presses on a holder (5) with an electrical connector (13) and a sealing element (14). Die Erfindung betrifft eine Heizvorrichtung (2) für eine Fluidleitung (3), insbesondere zur Kurbelgehäuseentlüftung einer Verbrennungskraftmaschine. Die Heizvorrichtung umfasst ein Heizelement (4), vorzugsweise ein PTC-Heizelement (8) und eine Halteeinrichtung (5), durch die das Heizelement an der Fluidleitung befestigbar ist. Die Erfindung betrifft ferner die Fluidleitung (3), die zur Aufnahme der Heizvorrichtung (2) ausgebildet ist sowie ein Heizmodul (1) umfassend die Heizvorrichtung und die Fluidleitung (3). Um den Zusammenbau zu vereinfachen, ist erfindungsgemäß vorgesehen, dass das Heizelement (4) und die Halteeinrichtung (5) in einen sich in radialer Richtung sich öffnenden Schacht (15) der Fluidleitung (3) einsetzbar ausgestaltet sind. Vorzugsweise bilden das Heizelement und die Haltevorrichtung eine vormontierte Moduleinheit.