Bitubular shock absorber

Es wird ein Zweirohr-Stoßdämpfer vorgeschlagen, der einen stets seine Richtung beibehaltenden Flüssigkeits-Umlauf hat. Insbesondere bei Verwendung einer elektrorheologischen Flüssigkeit ist damit gewährleistet, daß sich die Flüssigkeit nicht entmischt. Eine einzige Drosselstelle (14, 34) im System b...

Ausführliche Beschreibung

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1. Verfasser: METTNER, MICHAEL
Format: Patent
Sprache:eng ; fre ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Es wird ein Zweirohr-Stoßdämpfer vorgeschlagen, der einen stets seine Richtung beibehaltenden Flüssigkeits-Umlauf hat. Insbesondere bei Verwendung einer elektrorheologischen Flüssigkeit ist damit gewährleistet, daß sich die Flüssigkeit nicht entmischt. Eine einzige Drosselstelle (14, 34) im System bestimmt die Drosseleigenschaft des Stoßdämpfers (1, 21). 1. Bitubular shock absorber which is arranged between two parts, in particular vehicle parts, the distance between which is changeable, and has a piston (5, 25) carried by a piston rod (7, 27), which piston separates two fluid-filled inner chambers (3, 4; 23, 24) from one another and is provided with a connecting channel controlled by a nonreturn valve (10, 30), and with a cylinder base (8, 28) which likewise has a connecting channel controlled by a nonreturn valve (9, 29) as a connection to an outer chamber concentrically surrounding the inner chambers (3, 4; 23, 24), a single restriction (14, 34) of the shock absorber (1, 21) being provided between the inner chamber (3, 23), penetrated by the piston rod (7, 27), and the outer chamber (12, 32), characterized in that, during the compression and rebounding of the shock absorber, the flow through this restriction is always in the same direction and in that a rheological fluid is used as fluid, in that, furthermore, electrodes (22, 33, 35) for establishing an electrostatic field are provided and in that the single restriction (34) is constructed as a narrow passage between the electrodes.