Internal combustion engine gas change systems move seal to open and close gas orifice as function of chamber pressure with valve base cylinder head and seal forming controllable opening gap
The channel seal (30) can move from the closed setting of the gas orifice (23) to the orifice open setting and so away from the combustion chamber (21) or again transversely to the force exerted on the seal by the internal pressure of the chamber (21). The valve base (24) is fixed to the engine and...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The channel seal (30) can move from the closed setting of the gas orifice (23) to the orifice open setting and so away from the combustion chamber (21) or again transversely to the force exerted on the seal by the internal pressure of the chamber (21). The valve base (24) is fixed to the engine and linked to seal, cylinder head (22) and/or engine housing so as to form an opening gap (25) or connecting channel. When closed, the valve base (24) is in part surrounded by the seal (30) and is fixed to the cylinder head (22) and there is a seal (31) placed between the channel seal (30) and the gas change channel (20). The valve base (24) has a strut (27) oriented in part along the change channel (20), the strut thrusting off the cylinder head.
Die Erfindung betrifft Gaswechseleinrichtungen einer Brennkraftmaschine. DOLLAR A Bei bekannten Brennkraftmaschinen erfolgt eine Zu- und Abfuhr der für die Verbrennung notwendigen flüssigen und/oder gasförmigen Medien über Gaswechselöffnungen von im Zylinderkopf angeordneten Gaswechselkanälen. Jede Gaswechselöffnung kann hierzu von einem Verschlußkörper, insbesondere einem (Teller)Ventil, geschlossen und geöffnet werden, wobei in einer Schließstellung der Verschlußkörper (unter Abdichtung) zur Anlage an einen im Bereich des Gaswechselkanalendes angeordneten, dem Zylinderkopf zugeordneten Ventilsitz kommt. DOLLAR A Die erfindungsgemäße Gaswechseleinrichtung verfügt über einen im Bereich der Gaswechselöffnung fest mit der Brennkraftmaschine verbundenen Ventilsockel, der mit dem Zylinderkopf einen mittels eines bewegbaren Verschlußkörpers verschließbaren Öffnungsspalt bildet, wobei der Verschlußkörper den Ventilsockel mindestens teilweise umgibt. |
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