Sensor for use in vehicle safety systems, primarily with retractors for seat belt restraints, has sensor mass in shape of upturned cup resting on post with lever rested on top surface of mass
The sensor has a sensor mass (21) in the form of an upturned cup that is formed in a single piece by injection molding or die casting and which rests on an upstanding post (22). A lever (23) rests on the top surface of the cup so that the lever is lifted in the event of a sudden acceleration/deceler...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The sensor has a sensor mass (21) in the form of an upturned cup that is formed in a single piece by injection molding or die casting and which rests on an upstanding post (22). A lever (23) rests on the top surface of the cup so that the lever is lifted in the event of a sudden acceleration/deceleration which causes the cup to tilt. A profiled pad (25) is formed either on the underside of the lever or on the upper surface of the cup, with the cup being formed from either metal or a high density plastic material. The geometry of the hollow inside the cup is such that the mass is constrained in its movement so that it does not come into contact with any components of the assembly other than the lever. The cup has a bell-shaped cross-section with a bulbous skirt bottom edge so that the center of mass is located as far as possible from the center of rotation.
Die vorliegende Erfindung bezieht sich auf einen Fahrzeugsensor für eine Rückholeinrichtung für eine Fahrzeug-Sicherheitsrückhalteeinrichtung. Sie weist eine Sensormasse (21) in Form einer nach oben gewandten, hohlen Schale auf, welche in einem einzigen Stück durch Spritzgießen oder Druckgießen gebildet ist, welche auf einem nach oben gerichteten bzw. aufgerichteten Stab (22) aufruht. Sie kann aus Metall oder hochdichtem Kunststoff gefertigt sein. Vorzugsweise ist eine profilierte Auflage (25) an der Unterseite des Hebels (23) oder an der oberen Oberfläche (24) der Schale (21) festgelegt oder angeformt. Auf diese Weise bewirkt die Anordnung, daß sich der Hebel (23) über im wesentlichen denselben Winkel unabhängig von der Richtung der den Sensor aktivierenden Beschleunigung anhebt. DOLLAR A Dieser Sensor ist eine Verbesserung gegenüber bekannten Sensoren, da er einfacher und billiger herzustellen ist, einfacher relativ genau zu kalibrieren ist und keine Rechts/Links-Abhängigkeit zeigt. |
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