Procedure for manufacture of fuel tank for cars has tubular plate part made out of tube by internal high pressure deformation and ends are closed by closing plate part

A procedure for the manufacture of a fuel tank for cars has the fuel tank made out of at least two shaped plate parts. A tubular plate part is made out of a tube by internal high pressure deformation and the ends of the tubular plate part are closed by a closing plate part. The internal high pressur...

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Hauptverfasser: SCHAFFRATH, GUIDO, SOELLNER, GERHARDT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A procedure for the manufacture of a fuel tank for cars has the fuel tank made out of at least two shaped plate parts. A tubular plate part is made out of a tube by internal high pressure deformation and the ends of the tubular plate part are closed by a closing plate part. The internal high pressure deformation is undertaken from 150 to 300 degC for shaped plate parts made from aluminium-magnesium or aluminium-magnesium-manganese alloys. The tubular plate part is made from a longitudinally seam-welded tube. Holes and/or extracts are introduced with the internal high pressure deformation in the tubular plate part. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Herstellung eines Kraftstoffbehälters für Kraftfahrzeuge, bei welchem der Kraftstoffbehälter aus mindestens zwei Blechformteilen hergestellt wird bzw. einen Kraftstoffbehälter für Kraftfahrzeuge. Erfindungsgemäß ist ein derartiges Verfahren zur Herstellung eines Kraftstoffbehälters für Kraftfahrzeuge dadurch vorteilhaft weitergebildet, daß ein rohrförmiges Blechformteil aus einem Rohr durch Innenhochdruckumformen hergestellt wird und daß die Enden des rohrförmigen Blechformteils durch jeweils ein Abschlußblechformteil verschlossen werden.