Fuel injection nozzle comprises body with spray hole for fuel injection and valve seat together with valve component having part locating on valve seat to stop fuel injection

The valve component (20) is releasable from the seat (11) to allow injection of fuel, being capable of opening and closing the spray hole (13). The valve component has a pin (22), provided on the downstream side of the locating part (21) and which runs through the spray hole. The pin has a cylindric...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: ITO, TAKAMITU, KAKEHASHI, NOBUHISA
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The valve component (20) is releasable from the seat (11) to allow injection of fuel, being capable of opening and closing the spray hole (13). The valve component has a pin (22), provided on the downstream side of the locating part (21) and which runs through the spray hole. The pin has a cylindrical section (23) and a blunt conical section (26) on the downstream side of the cylindrical section. The cylindrical section has a first incision (23a) in a part of its outer periphery, so that the incision is parallel to an axial direction of the valve component. The blunt conical section has a second incision (26a) in a part of its outer periphery, the second incision being parallel to the valve component axial direction. It is aligned with the first incision in a radial direction of the pin. Ein Stiftabschnitt (22) einer Düsennadel (20) hat einen zylindrischen Abschnitt (23), einen radial verkleinerten Abschnitt (24) und einen Kegelstumpfabschnitt (26), jeweils von einem anliegenden Teil (21) zu einer Einspritzrichtung. Zueinander parallele ebene Flächen (23a) und (26a) sind jeweils an dem zylindrischen Abschnitt (23) und dem Kegelstumpfabschnitt (26) entlang der Achse der Düsennadel (20) an der gleichen Umfangsposition ausgebildet. Im Fall einer geringen Last wird eine Schmalwinkeleinspritzung ausgeführt, weil die Düsennadel (20) nicht über einen Drosselabstand L angehoben ist, wobei der Kraftstoff zwischen der ebenen Fläche (23a) und einer zylindrischen Bohrung (12) strömt, um in der axialen Richtung der Düsennadel (20) entlang der ebenen Fläche (26a) eingespritzt zu werden. Im Fall einer großen Last strömt der Kraftstoff zum gesamten Umfang des Kegelstumpfabschnitts (26) und stößt mit dem Kegelstumpfabschnitt (26) zusammen, um eine Weitwinkeleinspritzung auszuführen.