Automobile steering rack, for car, is housed in cylindrical bearing casing, and has free ends connected to flanges and connection rods articulated to rack by end flanges, guide slides preventing rotation around rack axis

The rack is housed in a cylindrical bearing casing (1) and meshes with a pinion in the casing. When the pinion shaft (4) rotates the rack moves longitudinally relative to the bearing casing whilst movement of the rack causes a rotation of the pinion shaft. The free ends of the rack are connected to...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: JOERG, WOLFGANG, MOEDINGER, WOLFGANG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The rack is housed in a cylindrical bearing casing (1) and meshes with a pinion in the casing. When the pinion shaft (4) rotates the rack moves longitudinally relative to the bearing casing whilst movement of the rack causes a rotation of the pinion shaft. The free ends of the rack are connected to flanges and connection rods (7) are articulated to the rack by end flanges (2). Guide slides (9) rigidly mounted on the end flanges prevent any rotation around the rack axis relative to the bearing casing. Die Erfindung betrifft eine Zahnstangenlenkung, bei der die Spurstangen mit Versatz zur Zahnstangenachse mit der Zahnstange gekoppelt sind. Zur Versteifung der Zahnstange ist ein Spurstangenträger mit zur Zahnstange parallelem Rahmenglied vorgesehen. Durch am Lagergehäuse der Zahnstange angeordnete Führungen werden die Zahnstange und der Spurstangenträger gegen Drehung um die Zahnstangenachse relativ zum Lagergehäuse gesichert.