Storage injection arrangement for combustion engine, having pressure hold valve arranged between switching valve and injection device

The arrangement includes at least one, directly into a combustion chamber (2) leading, fuel injection device (3) per cylinder of a combustion engine, which is connected over an injection conductor (1) with a fuel distribution rail (CR). A switching valve (4) supplied with control signals by a contro...

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Hauptverfasser: DERSCHMIDT, OTFRIED, BUERGLER, LUDWIG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The arrangement includes at least one, directly into a combustion chamber (2) leading, fuel injection device (3) per cylinder of a combustion engine, which is connected over an injection conductor (1) with a fuel distribution rail (CR). A switching valve (4) supplied with control signals by a control device (S2), is provided in each injection conductor for the realization of a second pressure level. A pressure hold valve (5) is arranged between the switching valve and the injection device, holding at closed switching valve a remaining pressure at the injection device. Bei einer Speichereinspritzeinrichtung mit zumindest einem direkt in einen Brennraum (2) einer Brennkraftmaschine mündenden Einspritzinjektor (3) pro Zylinder, welcher über eine Einspritzleitung (1) mit einer Kraftstoffverteilerleiste (CR) verbunden ist, ist zur Realisierung eines zweiten Druckniveaus vorgesehen, daß in jeder Einspritzleitung (1) ein von einem Steuergerät (S¶2¶) mit Steuersignalen beaufschlagbares Schaltventil (4) und zwischen dem Schaltventil (4) und dem Einspritzinjektor (3) ein Druckhalteventil (5) angeordnet ist, welches bei geschlossenem Schaltventil (4) einen am Einspritzinjektor (3) anliegenden Restdruck hält.