Ion current evaluation for controlling/regulating internal combustion engine involves deriving mathematical-physical parameter function with ion current signal physical characteristics
The method involves measuring the ion current flowing via the ignition plug (3), deriving from the measured ion current a mathematical-physical parameter function with all the physical characteristics of the ion current signal and deriving the required parameters from the parameter function.. Die Er...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The method involves measuring the ion current flowing via the ignition plug (3), deriving from the measured ion current a mathematical-physical parameter function with all the physical characteristics of the ion current signal and deriving the required parameters from the parameter function..
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Auswertung des Ionenstromsignals zur Steuerung und/oder Regelung eines Verbrennungsmotors, der aufweist: DOLLAR A eine Zündspule zum Erzeugen einer Hochspannung zum Zünden der Brennkraftmaschine; DOLLAR A eine Zündkerze zum Entflammen eines Gasgemisches in der Brennkraftmaschine durch Anlegen der Hochspannung zum Erzeugen eines Funkens; DOLLAR A eine Ionenstromerfassungseinrichtung zum Erfassen des über die Zündkerze fließenden Ionenstroms. DOLLAR A Erfindungsgemäß ist vorgesehen, daß aus dem Ionenstromsignal eine mathematisch-physikalische Parameterfunktion bestimmt wird, die alle physikalischen Merkmale des Ionenstromsignals aufweist und aus dieser Parameterfunktion die Kenngrößen ermittelt werden. |
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