Vehicle heating or air conditioning system has a throttle coupled to the cold air flap to cover or expose the warm air outlet with the swing movements of the flap

In a vehicle heating or air conditioning system, a throttle (20) is coupled to the cold air flap (19) so that the warm air outlet (14) is partially covered round a given part of its periphery when the cold air flap (19) is open for the max. opening of the cold air bypass (17). It is wholly clear whe...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KRAUS, WERNER, RAUCH, ARMIN, AROLD, KLAUS, KUONATH, KLAUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:In a vehicle heating or air conditioning system, a throttle (20) is coupled to the cold air flap (19) so that the warm air outlet (14) is partially covered round a given part of its periphery when the cold air flap (19) is open for the max. opening of the cold air bypass (17). It is wholly clear when the cold air bypass (17) is fully closed by the cold air flap (19), and moves continuously between the end settings through the swing movements of the cold air flap (19). Die Erfindung betrifft eine Heizungs- oder Klimaanlage für eine Fahrgastzelle eines Fahrzeugs mit einem Luftverteiler, der einen mit einem zur Mittelebene der Fahrgastzelle führenden Luftkanal in Verbindung stehenden Warmluftauslaß aufweist, und mit einem von einer Kaltluftklappe gesteuerten Kaltluftbypass zur Temperaturabsenkung der aus dem Warmluftauslaß zu dem Luftkanal strömenden Warmluft. Zwecks Erzielung einer ausreichenden Temperaturabsenkung der Warmluft auch bei raumbedingt kleiner Querschnittsausführung des Kaltluftbypasses ist mit der Luftklappe ein Drosselorgan so gekoppelt, daß es den Warmluftauslaß in der den Kaltluftbypass maximal freigebenden Offenstellung der Kaltluftklappe in einem vorgegebenen Umfang abdeckt und in der den Kaltluftbypass vollständig sperrenden Schließstellung der Kaltluftklappe vollständig freigibt.