Vehicle door fastening has housing, outer handle, release lever, core, carrier and lug
The fastening has a housing (11), an especially outer handle (5) and a release lever (7) cooperating with a detent pawl on the outside of the housing. The release lever has an appliance (10) mounted on the lock housing side. The appliance has a pivot mounted core (9) connected to the detent pawl. A...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The fastening has a housing (11), an especially outer handle (5) and a release lever (7) cooperating with a detent pawl on the outside of the housing. The release lever has an appliance (10) mounted on the lock housing side. The appliance has a pivot mounted core (9) connected to the detent pawl. A pivot mounted outer part (12) carries the release lever. The outer part contains a carrier (15) swiveling on a radial plane which has a lug (16) on the core.
Bei Kraftfahrzeug-Türschlössern besteht die Gefahr, daß bei einem Crash auf einen Auslösehebel (7) des Schlosses Kräfte ausgeübt werden, die wie bei Betätigung eines zugehörigen Türgriffs (5) wirken, als durch Freigabe eines Sperrglieds des Schlosses die Verriegelung der Tür aufheben. Die Erfindung sieht daher eine Vorrichtung (10) vor, die bei crashbedingt hohen Bewegungsgeschwindigkeiten des Auslösehebels (7) eine sonst bestehende Mitnahmeverbindung zwischen diesem und dem Sperrglied unterbricht oder den Auslösehebel blockiert. |
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