Station platform construction system consists of vertical steel/concrete posts rammed into the ground, with removeable concrete foundation plates carried on support brackets on posts, to transmit vertical loads into posts and into ground
A platform construction consists of height-adjustable foundations of reinforced concrete, and top platforms of concrete. One or more of the foundation panels can be removed at a later time, to vary the height of the platform above the rails. The foundation plates (11) are supported on support bracke...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | A platform construction consists of height-adjustable foundations of reinforced concrete, and top platforms of concrete. One or more of the foundation panels can be removed at a later time, to vary the height of the platform above the rails. The foundation plates (11) are supported on support brackets or rings (12) of vertical foundation posts, and transmit vertical loads applied to them, partially to the vertical posts and partially to the ground below them. Vertical posts (10,15) of steel or reinforced concrete profiles are rammed etc. in place to the correct height, conventional height measuring is simplified, foundation plates of reinforced concrete etc. are positioned on and connected to the posts.
Die Erfindung betrifft ein Bahnsteigsystem mit Fundamenten aus senkrechten Pfosten oder Trägern (10, 15) mit verbundenen Auflagerplatten (11), das ohne Beeinträchtigung des Betriebes eingebaut werden kann und bei dem sich später die Höhe des Bahnsteiges verändern läßt. DOLLAR A Die senkrechten Pfosten (10, 15) lassen sich sowohl an der Vorderkante eines Bahnsteiges als auch rückversetzt einbringen. Auf die Auflagerplatten (11) werden je nach Typ Längsbalken (13, 18), Querbalken oder Laufplatten (14) aufgelegt. Die Aussparungen der Auflagerplatten sind größer als die Querschnitte der Pfosten, um Toleranzen beim Einbringen der Pfosten auszugleichen. DOLLAR A Die Laufplatten (14) bestehen entweder aus Ortbeton, Verbundkonstruktionen oder Stahlbetonfertigteilen mit und ohne fertigen Oberflächen. Zur Vermeidung einer Vielzahl von Querfugen können großformatige Laufplatten über Verschubbahnen eingeschoben und schnell montiert werden. DOLLAR A Sofern es sich um Fertigteilkonstruktionen handelt, lassen sich diese zu einem späteren Zeitpunkt abbauen und an anderer Stelle wieder aufbauen. DOLLAR A Entwässerungsleitungen im Bahnsteig können durch Verbindung entsprechend großer Kastenrinnen (38) mit der Laufplatte im Bahnsteig vermieden werden. Kabeltrassen werden einfacher. DOLLAR A Das System ist für alle Bahnsteigausführungen geeignet. |
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