Verfahren zur Reduzierung der thermischen Belastung eines Automatgetriebes für ein Kraftfahrzeug in einem Notfahrbetrieb
The invention relates to an automatic transmission of a motor vehicle which is controlled by an electronic transmission control system which continuously exchanges signals with a digital engine electronics system of an internal combustion engine. To reduce the thermal load on the automatic transmiss...
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Format: | Patent |
Sprache: | ger |
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Zusammenfassung: | The invention relates to an automatic transmission of a motor vehicle which is controlled by an electronic transmission control system which continuously exchanges signals with a digital engine electronics system of an internal combustion engine. To reduce the thermal load on the automatic transmission in emergency operating mode, a transmission-independent program module (M1) of the digital engine electronics system sets an admissible maximum engine torque for the emergency operating mode (M_mot_max_not).
Bei einem Automatgetriebe für ein Kraftfahrzeug, das von einer elektronischen Getriebesteuereinrichtung angesteuert wird, die stetig Signale mit einer digitalen Motorelektronik eines Verbrennungsmotors austauscht, wird zur Reduzierung der thermischen Belastung des Automatgetriebes in einem Notfahrbetrieb von einem getriebeunabhängigen Programmmodul (M1) der digitalen Motorelektronik ein zulässiges maximales Motormoment für den Notfahrbetrieb (M_mot_max_not) vorgegeben. |
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