Connecting valve for fuel injection system of internal combustion engine
The system includes low and high pressure pumps. The connecting valve (16) connected at the input side boring (49) to the compression side of the low pressure pump, and at the output side boring (47) to the camshaft cavity of the high pressure pump and also to the induction side of the low pressure...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | LOESCH, GERD RUECKLE, MARKUS LORENZ, RAINER FAIX, ERHARD CLAUSS, HELMUT |
description | The system includes low and high pressure pumps. The connecting valve (16) connected at the input side boring (49) to the compression side of the low pressure pump, and at the output side boring (47) to the camshaft cavity of the high pressure pump and also to the induction side of the low pressure pump. A spring-loaded valve piston (34) under the first pressure surge opens a connection between the low pressure pump and the camshaft cavity, and under the higher second pressure surge, opens one between the compression side and induction side of the low pressure pump.
Ein Kraftstoffeinspritzsystem weist eine Niederdruckpumpe zur Entnahme von Kraftstoff aus einem Tank und eine von der Niederdruckpumpe gespeiste Hochdruckpumpe mit nockenwellenbetätigten Pumpenelementen auf. Ein Zuschaltventil (16) ist zuströmseitig (Zuströmbohrung 49) mit der Druckseite der Niederdruckpumpe und abströmseitig einerseits (Abströmbohrung 47) mit einem Nockenwellenraum der Hochdruckpumpe und andererseits (Abströmbohrung 48) mit der Saugseite der Niederdruckpumpe verbunden. Ein federbelasteter Ventilkolben (34) des Zuschaltventils (16) gibt bei einer ersten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Niederdruckpumpe und dem Nockenwellenraum und bei einer demgegenüber höheren zweiten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Druckseite und der Saugseite der Niederdruckpumpe frei. Eine Drosselbohrung (54) im Boden (53) des Ventilkolbens (34) dient der Entlüftung des Niederdrucksystems. DOLLAR A Die Erfindung ist bei direkteinspritzenden Dieselmotoren anwendbar. |
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Ein Kraftstoffeinspritzsystem weist eine Niederdruckpumpe zur Entnahme von Kraftstoff aus einem Tank und eine von der Niederdruckpumpe gespeiste Hochdruckpumpe mit nockenwellenbetätigten Pumpenelementen auf. Ein Zuschaltventil (16) ist zuströmseitig (Zuströmbohrung 49) mit der Druckseite der Niederdruckpumpe und abströmseitig einerseits (Abströmbohrung 47) mit einem Nockenwellenraum der Hochdruckpumpe und andererseits (Abströmbohrung 48) mit der Saugseite der Niederdruckpumpe verbunden. Ein federbelasteter Ventilkolben (34) des Zuschaltventils (16) gibt bei einer ersten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Niederdruckpumpe und dem Nockenwellenraum und bei einer demgegenüber höheren zweiten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Druckseite und der Saugseite der Niederdruckpumpe frei. Eine Drosselbohrung (54) im Boden (53) des Ventilkolbens (34) dient der Entlüftung des Niederdrucksystems. DOLLAR A Die Erfindung ist bei direkteinspritzenden Dieselmotoren anwendbar.</description><edition>6</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; COMBUSTION ENGINES ; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC ; GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER US CLASSIFICATION ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC ; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS ; WEAPONS</subject><creationdate>1999</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19991028&DB=EPODOC&CC=DE&NR=19818385A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76418</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=19991028&DB=EPODOC&CC=DE&NR=19818385A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>LOESCH, GERD</creatorcontrib><creatorcontrib>RUECKLE, MARKUS</creatorcontrib><creatorcontrib>LORENZ, RAINER</creatorcontrib><creatorcontrib>FAIX, ERHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>CLAUSS, HELMUT</creatorcontrib><title>Connecting valve for fuel injection system of internal combustion engine</title><description>The system includes low and high pressure pumps. The connecting valve (16) connected at the input side boring (49) to the compression side of the low pressure pump, and at the output side boring (47) to the camshaft cavity of the high pressure pump and also to the induction side of the low pressure pump. A spring-loaded valve piston (34) under the first pressure surge opens a connection between the low pressure pump and the camshaft cavity, and under the higher second pressure surge, opens one between the compression side and induction side of the low pressure pump.
Ein Kraftstoffeinspritzsystem weist eine Niederdruckpumpe zur Entnahme von Kraftstoff aus einem Tank und eine von der Niederdruckpumpe gespeiste Hochdruckpumpe mit nockenwellenbetätigten Pumpenelementen auf. Ein Zuschaltventil (16) ist zuströmseitig (Zuströmbohrung 49) mit der Druckseite der Niederdruckpumpe und abströmseitig einerseits (Abströmbohrung 47) mit einem Nockenwellenraum der Hochdruckpumpe und andererseits (Abströmbohrung 48) mit der Saugseite der Niederdruckpumpe verbunden. Ein federbelasteter Ventilkolben (34) des Zuschaltventils (16) gibt bei einer ersten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Niederdruckpumpe und dem Nockenwellenraum und bei einer demgegenüber höheren zweiten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Druckseite und der Saugseite der Niederdruckpumpe frei. Eine Drosselbohrung (54) im Boden (53) des Ventilkolbens (34) dient der Entlüftung des Niederdrucksystems. DOLLAR A Die Erfindung ist bei direkteinspritzenden Dieselmotoren anwendbar.</description><subject>BLASTING</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</subject><subject>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</subject><subject>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER US CLASSIFICATION</subject><subject>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC</subject><subject>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>1999</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZPBwzs_LS00uycxLVyhLzClLVUjLL1JIK03NUcjMywJJ5OcpFFcWl6TmKuSnAcVKUovyEnMUkvNzk0qLwbKpeemZeak8DKxpiTnFqbxQmptB0c01xNlDN7UgPz61uCAxOTUvtSTexdXQ0sLQwtjC1NHQmBg1ANZPNMM</recordid><startdate>19991028</startdate><enddate>19991028</enddate><creator>LOESCH, GERD</creator><creator>RUECKLE, MARKUS</creator><creator>LORENZ, RAINER</creator><creator>FAIX, ERHARD</creator><creator>CLAUSS, HELMUT</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>19991028</creationdate><title>Connecting valve for fuel injection system of internal combustion engine</title><author>LOESCH, GERD ; RUECKLE, MARKUS ; LORENZ, RAINER ; FAIX, ERHARD ; CLAUSS, HELMUT</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE19818385A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>1999</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC</topic><topic>GENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>SUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL, WITH COMBUSTIBLEMIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF</topic><topic>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER US CLASSIFICATION</topic><topic>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC</topic><topic>TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>LOESCH, GERD</creatorcontrib><creatorcontrib>RUECKLE, MARKUS</creatorcontrib><creatorcontrib>LORENZ, RAINER</creatorcontrib><creatorcontrib>FAIX, ERHARD</creatorcontrib><creatorcontrib>CLAUSS, HELMUT</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>LOESCH, GERD</au><au>RUECKLE, MARKUS</au><au>LORENZ, RAINER</au><au>FAIX, ERHARD</au><au>CLAUSS, HELMUT</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Connecting valve for fuel injection system of internal combustion engine</title><date>1999-10-28</date><risdate>1999</risdate><abstract>The system includes low and high pressure pumps. The connecting valve (16) connected at the input side boring (49) to the compression side of the low pressure pump, and at the output side boring (47) to the camshaft cavity of the high pressure pump and also to the induction side of the low pressure pump. A spring-loaded valve piston (34) under the first pressure surge opens a connection between the low pressure pump and the camshaft cavity, and under the higher second pressure surge, opens one between the compression side and induction side of the low pressure pump.
Ein Kraftstoffeinspritzsystem weist eine Niederdruckpumpe zur Entnahme von Kraftstoff aus einem Tank und eine von der Niederdruckpumpe gespeiste Hochdruckpumpe mit nockenwellenbetätigten Pumpenelementen auf. Ein Zuschaltventil (16) ist zuströmseitig (Zuströmbohrung 49) mit der Druckseite der Niederdruckpumpe und abströmseitig einerseits (Abströmbohrung 47) mit einem Nockenwellenraum der Hochdruckpumpe und andererseits (Abströmbohrung 48) mit der Saugseite der Niederdruckpumpe verbunden. Ein federbelasteter Ventilkolben (34) des Zuschaltventils (16) gibt bei einer ersten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Niederdruckpumpe und dem Nockenwellenraum und bei einer demgegenüber höheren zweiten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Druckseite und der Saugseite der Niederdruckpumpe frei. Eine Drosselbohrung (54) im Boden (53) des Ventilkolbens (34) dient der Entlüftung des Niederdrucksystems. DOLLAR A Die Erfindung ist bei direkteinspritzenden Dieselmotoren anwendbar.</abstract><edition>6</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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