Connecting valve for fuel injection system of internal combustion engine
The system includes low and high pressure pumps. The connecting valve (16) connected at the input side boring (49) to the compression side of the low pressure pump, and at the output side boring (47) to the camshaft cavity of the high pressure pump and also to the induction side of the low pressure...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The system includes low and high pressure pumps. The connecting valve (16) connected at the input side boring (49) to the compression side of the low pressure pump, and at the output side boring (47) to the camshaft cavity of the high pressure pump and also to the induction side of the low pressure pump. A spring-loaded valve piston (34) under the first pressure surge opens a connection between the low pressure pump and the camshaft cavity, and under the higher second pressure surge, opens one between the compression side and induction side of the low pressure pump.
Ein Kraftstoffeinspritzsystem weist eine Niederdruckpumpe zur Entnahme von Kraftstoff aus einem Tank und eine von der Niederdruckpumpe gespeiste Hochdruckpumpe mit nockenwellenbetätigten Pumpenelementen auf. Ein Zuschaltventil (16) ist zuströmseitig (Zuströmbohrung 49) mit der Druckseite der Niederdruckpumpe und abströmseitig einerseits (Abströmbohrung 47) mit einem Nockenwellenraum der Hochdruckpumpe und andererseits (Abströmbohrung 48) mit der Saugseite der Niederdruckpumpe verbunden. Ein federbelasteter Ventilkolben (34) des Zuschaltventils (16) gibt bei einer ersten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Niederdruckpumpe und dem Nockenwellenraum und bei einer demgegenüber höheren zweiten Druckschwelle eine Verbindung zwischen der Druckseite und der Saugseite der Niederdruckpumpe frei. Eine Drosselbohrung (54) im Boden (53) des Ventilkolbens (34) dient der Entlüftung des Niederdrucksystems. DOLLAR A Die Erfindung ist bei direkteinspritzenden Dieselmotoren anwendbar. |
---|