Kraftstoffördereinrichtung

The invention relates to a fuel delivery device (12) comprising a reservoir (16) arranged in a storage tank (10), and a delivery unit (20) which delivers fuel from said reservoir to the internal combustion engine (14) of a motor vehicle. In addition, at least one sucking jet pump (40) is provided wh...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BALLIER, GUENTER-PAUL, JAUCH, GERHARD, FRANK, KURT, MIHATSCH, STEFFEN, GERHARD, ALBERT, HUFNAGEL, KLAUS-DIETER, KLEPPNER, STEPHAN
Format: Patent
Sprache:ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The invention relates to a fuel delivery device (12) comprising a reservoir (16) arranged in a storage tank (10), and a delivery unit (20) which delivers fuel from said reservoir to the internal combustion engine (14) of a motor vehicle. In addition, at least one sucking jet pump (40) is provided which delivers fuel from the storage tank (10) to the reservoir (16). The sucking jet pump (40) is fastened as a separate constructional unit on an upper edge area (17) of the reservoir (16). Said sucking jet pump (40) is formed by a constructional unit which comprises a propelling nozzle (41), and a connection (43) which is provided for a propelling line (44) and which opens into said nozzle. Said constructional unit also comprises a mixing tube (42) arranged downstream from the propelling nozzle (41), and a connection (45) which is provided for a suction line (46) and which opens into said mixing tube (42). Two interspaced walls (48) project downward from the constructional unit (40) and the constructional unit (40) is placed on the edge (17) of the reservoir (16) from above. The edge (17) of the reservoir (16) is inserted between both walls (48). The suction line (46) connected to the sucking jet pump (40) opens into the storage tank (10) from the reservoir (16). Die Kraftstoffördereinrichtung (12) weist einen in einem Vorratstank (10) angeordneten Behälter (16) und ein aus diesem Kraftstoff zur Brennkraftmaschine (14) eines Kraftfahrzeugs förderndes Förderaggregat (20) auf. Außerdem ist wenigstens eine Saugstrahlpumpe (40) vorgesehen, die Kraftstoff aus dem Vorratstank (10) in den Behälter (16) fördert. Die Saugstrahlpumpe (40) ist als separate Baueinheit an einem oberen Randbereich (17) des Behälters (16) befestigt. Die Saugstrahlpumpe (40) ist durch eine Baueinheit gebildet, die eine Treibdüse (41), einen in diese mündenden Anschluß (43) für eine Treibleitung (44), ein der Treibdüse (41) nachgeordnetes Mischrohr (42) und einen in dieses mündenden Anschluß (45) für eine Saugleitung (46) aufweist. Von der Baueinheit (40) stehen nach unten zwei zueinander beabstandete Wandungen (48) ab, und die Baueinheit (40) wird von oben her auf den Rand (17) des Behälters (16) aufgesteckt, wobei der Rand (17) des Behälters (16) zwischen die beiden Wandungen (48) eingeführt wird. Die an die Saugstrahlpumpe (40) angeschlossene Saugleitung (46) mündet im Vorratstank (10) vom Behälter (16) entfernt.