Steuersystem für Fahrzeugantriebseinheit sowie ein dazugehöriges Verfahren

Steuersystem für eine Fahrzeugantriebseinheit mit: einem Motor-Generator (2), einem Getriebe (4), einem Planetengetriebe (30), das ein erstes Rad (32) enthält, welches über eine Anfahrkupplung (31) mit einem Triebwerk (1) verbunden ist, ein zweites Rad (33) enthält, welches mit dem Motor/Generator (...

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Hauptverfasser: OMOTE, KENJI, TSUZUKI, SHIGEO
Format: Patent
Sprache:ger
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creator OMOTE, KENJI
TSUZUKI, SHIGEO
description Steuersystem für eine Fahrzeugantriebseinheit mit: einem Motor-Generator (2), einem Getriebe (4), einem Planetengetriebe (30), das ein erstes Rad (32) enthält, welches über eine Anfahrkupplung (31) mit einem Triebwerk (1) verbunden ist, ein zweites Rad (33) enthält, welches mit dem Motor/Generator (2) verbunden ist und ein drittes Rad (34) enthält, welches mit dem Getriebe (4) verbunden ist, einer Anfahrkupplung-Steuereinrichtung zum Schalten der Anfahrkupplung (31), und einer Motorantriebseinrichtung, die den Motor-Generator (2) vor dem Einrücken der Anfahrkupplung (31) durch die Anfahrkupplung-Steuereinrichtung in eine vorbestimmte Drehrichtung ansteuert, so dass die Drehzahl des ersten Rades (32) mit der Triebwerkdrehzahl synchronisiert werden kann. A control system for a vehicular drive unit including an engine 1, a motor/generator 2, a transmission 4, and a planetary gear 30 connected to the engine through a starting clutch 31 and to the motor/generator and the transmission. The control system includes a motor drive control acting as a program in an ECU 70 for driving the motor/generator in a predetermined direction prior to the application of the starting clutch at a split starting time of a vehicle, when the starting clutch is applied to interlock the engine and the motor/generator through the planetary gear to output a reaction of an engine output torque to the motor/generator.
format Patent
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A control system for a vehicular drive unit including an engine 1, a motor/generator 2, a transmission 4, and a planetary gear 30 connected to the engine through a starting clutch 31 and to the motor/generator and the transmission. The control system includes a motor drive control acting as a program in an ECU 70 for driving the motor/generator in a predetermined direction prior to the application of the starting clutch at a split starting time of a vehicle, when the starting clutch is applied to interlock the engine and the motor/generator through the planetary gear to output a reaction of an engine output torque to the motor/generator.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ELECTRIC EQUIPMENT OR PROPULSION OF ELECTRICALLY-PROPELLEDVEHICLES ; ELECTRODYNAMIC BRAKE SYSTEMS FOR VEHICLES, IN GENERAL ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GEARING ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; LIGHTING ; MAGNETIC SUSPENSION OR LEVITATION FOR VEHICLES ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2016</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20160204&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=19650723B4$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25563,76318</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20160204&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=19650723B4$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>OMOTE, KENJI</creatorcontrib><creatorcontrib>TSUZUKI, SHIGEO</creatorcontrib><title>Steuersystem für Fahrzeugantriebseinheit sowie ein dazugehöriges Verfahren</title><description>Steuersystem für eine Fahrzeugantriebseinheit mit: einem Motor-Generator (2), einem Getriebe (4), einem Planetengetriebe (30), das ein erstes Rad (32) enthält, welches über eine Anfahrkupplung (31) mit einem Triebwerk (1) verbunden ist, ein zweites Rad (33) enthält, welches mit dem Motor/Generator (2) verbunden ist und ein drittes Rad (34) enthält, welches mit dem Getriebe (4) verbunden ist, einer Anfahrkupplung-Steuereinrichtung zum Schalten der Anfahrkupplung (31), und einer Motorantriebseinrichtung, die den Motor-Generator (2) vor dem Einrücken der Anfahrkupplung (31) durch die Anfahrkupplung-Steuereinrichtung in eine vorbestimmte Drehrichtung ansteuert, so dass die Drehzahl des ersten Rades (32) mit der Triebwerkdrehzahl synchronisiert werden kann. 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A control system for a vehicular drive unit including an engine 1, a motor/generator 2, a transmission 4, and a planetary gear 30 connected to the engine through a starting clutch 31 and to the motor/generator and the transmission. The control system includes a motor drive control acting as a program in an ECU 70 for driving the motor/generator in a predetermined direction prior to the application of the starting clutch at a split starting time of a vehicle, when the starting clutch is applied to interlock the engine and the motor/generator through the planetary gear to output a reaction of an engine output torque to the motor/generator.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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