QUER ANGEORDNETER ALLRADANTRIEBSSTRANG MIT HINTERRADVORSPANNBEREICH
Ein AWD-Triebstrang ist dazu konfiguriert, primär Antriebsmoment von einer quer ausgerichteten Antriebsstranganordnung durch eine zusätzliche PTU zu einem hinteren Triebstrang zu leiten und selektiv Antriebsmoment durch eine Betätigung mindestens einer leistungsbetätigten Kupplung auf einem vorderen...
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Format: | Patent |
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creator | Zalewski, John D Girlando, Matthew |
description | Ein AWD-Triebstrang ist dazu konfiguriert, primär Antriebsmoment von einer quer ausgerichteten Antriebsstranganordnung durch eine zusätzliche PTU zu einem hinteren Triebstrang zu leiten und selektiv Antriebsmoment durch eine Betätigung mindestens einer leistungsbetätigten Kupplung auf einem vorderen Triebstrang zu übertragen. Die zusätzliche PTU umfasst eine Eingangskomponente, die mit der Antriebsstranganordnung antriebsverbunden ist, und eine Ausgangskomponente, die durch einen Hypoidzahnradsatz mit der Eingangskomponente verbunden ist. Die Ausgangskomponente ist mit dem hinteren Triebstrang wirkverbunden und ist dazu konfiguriert, normalerweise das Antriebsmoment auf den hinteren Triebstrang zu übertragen.
An AWD drivetrain is configured to primarily direct drive torque from a transversely-aligned powertrain assembly through an auxiliary power transfer unit to a rear driveline and selectively transmit drive torque to a front driveline via actuation of at least one power-operated clutch. The auxiliary power transfer unit includes an input component drivingly connected to the powertrain assembly, and an output component connected to the input component by a hypoid gearset The output component is operatively connected to the rear driveline and is configured to normally transfer the drive torque to the rear driveline. |
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An AWD drivetrain is configured to primarily direct drive torque from a transversely-aligned powertrain assembly through an auxiliary power transfer unit to a rear driveline and selectively transmit drive torque to a front driveline via actuation of at least one power-operated clutch. The auxiliary power transfer unit includes an input component drivingly connected to the powertrain assembly, and an output component connected to the input component by a hypoid gearset The output component is operatively connected to the rear driveline and is configured to normally transfer the drive torque to the rear driveline.</description><language>ger</language><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES ; ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES ; ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES ; AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES ; INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; TRANSPORTING ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2017</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170524&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015004152T5$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,780,885,25564,76547</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20170524&DB=EPODOC&CC=DE&NR=112015004152T5$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>Zalewski, John D</creatorcontrib><creatorcontrib>Girlando, Matthew</creatorcontrib><title>QUER ANGEORDNETER ALLRADANTRIEBSSTRANG MIT HINTERRADVORSPANNBEREICH</title><description>Ein AWD-Triebstrang ist dazu konfiguriert, primär Antriebsmoment von einer quer ausgerichteten Antriebsstranganordnung durch eine zusätzliche PTU zu einem hinteren Triebstrang zu leiten und selektiv Antriebsmoment durch eine Betätigung mindestens einer leistungsbetätigten Kupplung auf einem vorderen Triebstrang zu übertragen. Die zusätzliche PTU umfasst eine Eingangskomponente, die mit der Antriebsstranganordnung antriebsverbunden ist, und eine Ausgangskomponente, die durch einen Hypoidzahnradsatz mit der Eingangskomponente verbunden ist. Die Ausgangskomponente ist mit dem hinteren Triebstrang wirkverbunden und ist dazu konfiguriert, normalerweise das Antriebsmoment auf den hinteren Triebstrang zu übertragen.
An AWD drivetrain is configured to primarily direct drive torque from a transversely-aligned powertrain assembly through an auxiliary power transfer unit to a rear driveline and selectively transmit drive torque to a front driveline via actuation of at least one power-operated clutch. The auxiliary power transfer unit includes an input component drivingly connected to the powertrain assembly, and an output component connected to the input component by a hypoid gearset The output component is operatively connected to the rear driveline and is configured to normally transfer the drive torque to the rear driveline.</description><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</subject><subject>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</subject><subject>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</subject><subject>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2017</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNrjZHAODHUNUnD0c3f1D3Lxcw0BcXx8ghxdHP1CgjxdnYKDQ4KAsgq-niEKHp5-QHmgXJh_UHCAo5-fk2uQq6ezBw8Da1piTnEqL5TmZlBzcw1x9tBNLciPTy0uSExOzUstiXdxNTQ0MjA0NTAwMTQ1CgkxNSZaIQA5gi5u</recordid><startdate>20170524</startdate><enddate>20170524</enddate><creator>Zalewski, John D</creator><creator>Girlando, Matthew</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20170524</creationdate><title>QUER ANGEORDNETER ALLRADANTRIEBSSTRANG MIT HINTERRADVORSPANNBEREICH</title><author>Zalewski, John D ; Girlando, Matthew</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE112015004152TT53</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>ger</language><creationdate>2017</creationdate><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PLURAL DIVERSE PRIME-MOVERS INVEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENT OR MOUNTING OF PROPULSION UNITS OR OFTRANSMISSIONS IN VEHICLES</topic><topic>ARRANGEMENTS IN CONNECTION WITH COOLING, AIR INTAKE, GASEXHAUST OR FUEL SUPPLY OF PROPULSION UNITS, IN VEHICLES</topic><topic>AUXILIARY DRIVES FOR VEHICLES</topic><topic>INSTRUMENTATION OR DASHBOARDS FOR VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>Zalewski, John D</creatorcontrib><creatorcontrib>Girlando, Matthew</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>Zalewski, John D</au><au>Girlando, Matthew</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>QUER ANGEORDNETER ALLRADANTRIEBSSTRANG MIT HINTERRADVORSPANNBEREICH</title><date>2017-05-24</date><risdate>2017</risdate><abstract>Ein AWD-Triebstrang ist dazu konfiguriert, primär Antriebsmoment von einer quer ausgerichteten Antriebsstranganordnung durch eine zusätzliche PTU zu einem hinteren Triebstrang zu leiten und selektiv Antriebsmoment durch eine Betätigung mindestens einer leistungsbetätigten Kupplung auf einem vorderen Triebstrang zu übertragen. Die zusätzliche PTU umfasst eine Eingangskomponente, die mit der Antriebsstranganordnung antriebsverbunden ist, und eine Ausgangskomponente, die durch einen Hypoidzahnradsatz mit der Eingangskomponente verbunden ist. Die Ausgangskomponente ist mit dem hinteren Triebstrang wirkverbunden und ist dazu konfiguriert, normalerweise das Antriebsmoment auf den hinteren Triebstrang zu übertragen.
An AWD drivetrain is configured to primarily direct drive torque from a transversely-aligned powertrain assembly through an auxiliary power transfer unit to a rear driveline and selectively transmit drive torque to a front driveline via actuation of at least one power-operated clutch. The auxiliary power transfer unit includes an input component drivingly connected to the powertrain assembly, and an output component connected to the input component by a hypoid gearset The output component is operatively connected to the rear driveline and is configured to normally transfer the drive torque to the rear driveline.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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