Method for control of output of signal at beginning in working cycle of internal combustion engine entails applying output signal time interval to reference angle in event of deviations of reference angle from starting angle
The method for the control of the output of a signal at the beginning in the working cycle of an internal combustion engine (10) by a control unit programme with a functioning level and a drive level, entails periodically recording discrete angular values of the position of a shaft in the engine and...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The method for the control of the output of a signal at the beginning in the working cycle of an internal combustion engine (10) by a control unit programme with a functioning level and a drive level, entails periodically recording discrete angular values of the position of a shaft in the engine and determining an angular spacing between a recorded angular value and a reference angle. With deviations of the reference angle from the starting angle a time interval on the drive level for the output of the signal to the discrete angular value is applied to the reference angle. An independent claim is included for a control unit (26) for the output of a signal at the beginning in the working cycle of an internal combustion engine.
Vorgestellt wird ein Verfahren und ein Steuergerät zur Steuerung der Ausgabe eines Signals (70, 62; 72) bei einem Beginnwinkel (61) im Arbeitszyklus eines Verbrennungsmotors (10) mit direkter Kraftstoffeinspritzung, mit einem Steuerungsgeräteprogramm mit einer Funnktionsebene (52) und einer das Signal (70, 62; 72) ausgehenden Treiberebene eines Kraftstoffsystems (56), wobei periodisch diskrete Winkelwerte (64) der Winkelposition der Welle erfasst werden und wobei jeweils eine Winkelabstand (80) zwischen einem erfassten diskreten Winkelwert (64) und einem Bezugswinkel (79) bestimmt wird und wobei auf der Treiberebene des Kraftstoffsystems (56) ein zeitlicher Abstand (68) der Ausgabe des Signals (70, 62; 72) zu wenigstens einem periodisch erfassten diskreten Winkelwert (64) als Startwert für einen Zeitgeber bestimmt wird, der beim Erreichen eines Endwertes eine Ausgabe des Signals (70, 62; 72) auslöst. Das Verfahren zeichnet sich dadurch aus, dass bei Abweichungen des Bezugswinkels (79) vom Beginnwinkel (61) der zeitliche Abstand (68) auf der Treiberebene des Kraftstoffsystems (56) auf den Bezugswinkel (79) bezogen wird. |
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