Brake disk unit for a disk brake comprises a hub having centering surfaces that are arranged so that when the brake disk unit is assembled they lie in the axial direction between the side surfaces of the teeth of a friction ring disk

Brake disk unit (1) comprises a hub (2) and a friction ring disk (3) connected in a rotationally fixed manner to the hub via a radial toothed arrangement. The centering surfaces (18) of the hub are arranged so that when the brake disk unit is assembled they lie in the axial direction between the sid...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BAUER, JUERGEN, METZEN, HANS-PETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Brake disk unit (1) comprises a hub (2) and a friction ring disk (3) connected in a rotationally fixed manner to the hub via a radial toothed arrangement. The centering surfaces (18) of the hub are arranged so that when the brake disk unit is assembled they lie in the axial direction between the side surfaces (33, 34) of the teeth (11) a distance way from these. An independent claim is also included for the production of centering surfaces and/or stop walls (15) of a hub for a brake disk unit. Die Erfindung betrifft eine Bremsscheibeneinheit (1), welche aus einer Nabe (2) und einer Reibringscheibe (3) lösbar zusammensetzt ist. Die Bremsscheibeneinheit besitzt eine Zentrierung (17, 18) zwischen Reibringscheibe und Nabe und ein Sicherungselement (4), welches die auf die Nabe (2) axial aufgeschobene Reibringscheibe (3) sichert. Weiterhin ist ein in axialer Richtung wirksamer Anschlag (25, 15) zwischen Reibringscheibe und Nabe vorgesehen. Um ein Klappern oder Verklemmen der Reibringscheibe gegenüber der Nabe zu verhindern, sind die zentrierenden Flächen (17, 15) von Reibringscheibe und Nabe in den Bereich der Mittelebene der Reibringscheibe verlegt, so daß Umfangskräfte von der Reibringscheibe zu der Nabe axial zu beiden Seiten der Zentrierflächen (17, 15) übertragen werden.