Vibration damper with an amplitude dependent damping effect, in particular, for a vehicle wheel comprises a separation piston with an elastically compliant buffer
The vibration damper with an amplitude dependent damping effect, in particular, for a vehicle wheel comprises an equalization chamber (8) with a separation piston (10) provided with an elastically compliant buffer (18). An independent claim is also included for a shock absorber based on the proposed...
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Format: | Patent |
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description | The vibration damper with an amplitude dependent damping effect, in particular, for a vehicle wheel comprises an equalization chamber (8) with a separation piston (10) provided with an elastically compliant buffer (18). An independent claim is also included for a shock absorber based on the proposed vibration damper.
Um einen Schwingungsdämpfer mit amplitudenabhängiger Dämpfung, insbesondere eines Fahrzeugrades, mit einem hydraulisch parallel zum Schwingungsdämpfer angebundenen zylindrischen Ausgleichsraum (8), der durch einen axial verschieblichen Trennkolben (10) aufgeteilt ist, wobei der Trennkolben (10) an wenigstens einer Deckelfläche (25) mit einem elastisch nachgiebig ausgebildeten Puffer (18) ausgebildet ist, derartig weiterzubilden, dass ein weicherer Anlauf des Trennkolbens an seine Endposition im Ausgleichsraum erreicht wird, ist der Puffer (18) in eine axiale Durchdringung (17) des Kolbengrundkörpers (15) eingesetzt. |
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Um einen Schwingungsdämpfer mit amplitudenabhängiger Dämpfung, insbesondere eines Fahrzeugrades, mit einem hydraulisch parallel zum Schwingungsdämpfer angebundenen zylindrischen Ausgleichsraum (8), der durch einen axial verschieblichen Trennkolben (10) aufgeteilt ist, wobei der Trennkolben (10) an wenigstens einer Deckelfläche (25) mit einem elastisch nachgiebig ausgebildeten Puffer (18) ausgebildet ist, derartig weiterzubilden, dass ein weicherer Anlauf des Trennkolbens an seine Endposition im Ausgleichsraum erreicht wird, ist der Puffer (18) in eine axiale Durchdringung (17) des Kolbengrundkörpers (15) eingesetzt.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MEANS FOR DAMPING VIBRATION ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; SHOCK-ABSORBERS ; SPRINGS ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; TRANSPORTING ; VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2005</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20050210&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10351353A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76516</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20050210&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10351353A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>BURBOECK, WALTER</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHREINER, ALFONS</creatorcontrib><creatorcontrib>JOST, THOMAS</creatorcontrib><creatorcontrib>WILHELM, RALF</creatorcontrib><creatorcontrib>EISENRING, TINA</creatorcontrib><creatorcontrib>NEVOIGT, ANDREAS</creatorcontrib><creatorcontrib>KAUP, ANDREAS</creatorcontrib><creatorcontrib>HARTIG, ULRICH</creatorcontrib><creatorcontrib>LAUER, ELMAR</creatorcontrib><creatorcontrib>GOETZ, OLE</creatorcontrib><creatorcontrib>WEIMANN, CLAUS</creatorcontrib><creatorcontrib>FEIST, DIRK</creatorcontrib><creatorcontrib>KOERNER, JOACHIM</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, MARKUS</creatorcontrib><title>Vibration damper with an amplitude dependent damping effect, in particular, for a vehicle wheel comprises a separation piston with an elastically compliant buffer</title><description>The vibration damper with an amplitude dependent damping effect, in particular, for a vehicle wheel comprises an equalization chamber (8) with a separation piston (10) provided with an elastically compliant buffer (18). An independent claim is also included for a shock absorber based on the proposed vibration damper.
Um einen Schwingungsdämpfer mit amplitudenabhängiger Dämpfung, insbesondere eines Fahrzeugrades, mit einem hydraulisch parallel zum Schwingungsdämpfer angebundenen zylindrischen Ausgleichsraum (8), der durch einen axial verschieblichen Trennkolben (10) aufgeteilt ist, wobei der Trennkolben (10) an wenigstens einer Deckelfläche (25) mit einem elastisch nachgiebig ausgebildeten Puffer (18) ausgebildet ist, derartig weiterzubilden, dass ein weicherer Anlauf des Trennkolbens an seine Endposition im Ausgleichsraum erreicht wird, ist der Puffer (18) in eine axiale Durchdringung (17) des Kolbengrundkörpers (15) eingesetzt.</description><subject>BLASTING</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MEANS FOR DAMPING VIBRATION</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>SHOCK-ABSORBERS</subject><subject>SPRINGS</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE SUSPENSION ARRANGEMENTS</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2005</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjUsKwkAQRLNxIeod2n0EQ_AAohEPIG6lnVRMQ2cyzEwMXseTOvjZuyqael1vmj3PcvUcpbdUc-fgaZTYEltKl0ocalANB1vDxjci9kZoGpiYk1hy7KOYQdnn1PSemO5oxShobAEl03fOS0BITUCiPzInIab4yaAc0gyrPt4fKpx01yF5_DybNKwBi2_OsuWhOu2OK7j-guDYwCJe9lWxLjdFuSm3RfkP8wL5HFYP</recordid><startdate>20050210</startdate><enddate>20050210</enddate><creator>BURBOECK, WALTER</creator><creator>SCHREINER, ALFONS</creator><creator>JOST, THOMAS</creator><creator>WILHELM, RALF</creator><creator>EISENRING, TINA</creator><creator>NEVOIGT, ANDREAS</creator><creator>KAUP, ANDREAS</creator><creator>HARTIG, ULRICH</creator><creator>LAUER, ELMAR</creator><creator>GOETZ, OLE</creator><creator>WEIMANN, CLAUS</creator><creator>FEIST, DIRK</creator><creator>KOERNER, JOACHIM</creator><creator>SCHMIDT, MARKUS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20050210</creationdate><title>Vibration damper with an amplitude dependent damping effect, in particular, for a vehicle wheel comprises a separation piston with an elastically compliant buffer</title><author>BURBOECK, WALTER ; 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An independent claim is also included for a shock absorber based on the proposed vibration damper.
Um einen Schwingungsdämpfer mit amplitudenabhängiger Dämpfung, insbesondere eines Fahrzeugrades, mit einem hydraulisch parallel zum Schwingungsdämpfer angebundenen zylindrischen Ausgleichsraum (8), der durch einen axial verschieblichen Trennkolben (10) aufgeteilt ist, wobei der Trennkolben (10) an wenigstens einer Deckelfläche (25) mit einem elastisch nachgiebig ausgebildeten Puffer (18) ausgebildet ist, derartig weiterzubilden, dass ein weicherer Anlauf des Trennkolbens an seine Endposition im Ausgleichsraum erreicht wird, ist der Puffer (18) in eine axiale Durchdringung (17) des Kolbengrundkörpers (15) eingesetzt.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
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