Fuel mixture control method for an internal combustion engine operated with gaseous fuel relies on an operating condition for mixing fuel in a gas-air Venturi mixer

Actual pressure difference (delta p ist) on a Venturi mixer (2) corresponding to an air mass flow through the mixer is reduced and compared with a desired pressure difference preset for each operating condition in an internal combustion engine. A mixing ratio and/or a mass flow for a fuel-air mixtur...

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1. Verfasser: ADOLF, INGOBERT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Actual pressure difference (delta p ist) on a Venturi mixer (2) corresponding to an air mass flow through the mixer is reduced and compared with a desired pressure difference preset for each operating condition in an internal combustion engine. A mixing ratio and/or a mass flow for a fuel-air mixture are adjusted so as to bring actual and desired pressure differences into line. An independent claim is also included for a device for controlling fuel mixture in an internal combustion engine operated with gaseous fuel. Es werden Verfahren und Vorrichtung zur Regelung des Kraftstoffgemischs einer mit gasförmigem Kraftstoff betriebenen Brennkraftmaschine in Abhängigkeit vom jeweiligen Betriebszustand beschrieben, bei denen der Kraftstoff in einem Gas-Luft-Mischer, insbesondere einem Venturi-Mischer (2), mit von der Brennkraftmaschine (1) angesaugter Luft gemischt und der Brennkraftmaschine (1) zugeführt wird. Erfindungsgemäß ist es vorgesehen, dass am Mischer (2) eine dem diesen durchsetzenden Luftmassenstrom entsprechende Ist-Druckdifferenz DELTAp¶ist¶ abgenommen und mit einer für den jeweiligen Betriebszustand der Brennkraftmaschine (1) vorgegebenen Soll-Druckdifferenz DELTAp¶soll¶ verglichen wird, und dass das Mischverhältnis und/oder der Massenstrom des Kraftstoff-Luft-Gemischs im Sinne einer Angleichung von Ist-Druckdifferenz DELTAp¶ist¶ und Soll-Druckdifferenz DELTAp¶soll¶ eingestellt wird.