Tramway rail surround wrap comprises molding parts held to rail foot by holding elements in plastics or sheet metal plus sub-rail damping underlay also held in place by holding element

The holding element (24a) clipped or engaged with the rail foot (18) is shorter than the molding (44) and inelastic being in the form of a clip or clamp to give a web piece which grasps the rail foot from below and terminates each end in a holding section (28a,30a). The top and bottom parts of the h...

Ausführliche Beschreibung

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1. Verfasser: KASER, ROBERT
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The holding element (24a) clipped or engaged with the rail foot (18) is shorter than the molding (44) and inelastic being in the form of a clip or clamp to give a web piece which grasps the rail foot from below and terminates each end in a holding section (28a,30a). The top and bottom parts of the holding element each take a rail foot edge sector. Holding elements can be allotted to molding parts (44 and 46) respectively and arranged at spacing on the rail foot. Where a damping underlay is placed below the rail foot so the holding elements face this and the underlay should be wider than the rail foot width and have side wrap parts on the rail web or held there by the holding element. Für eine Schienen-Ummantelung zur zumindest teilweisen Ummantelung einer Schiene (10), umfassend wenigstens einen seitlich an der Schiene, insbesondere Rillenschiene oder Vignolschiene, zwischen einem Schienenkopf (12) und einem Schienenfuß (18) vorzugsweise in mittelbare oder unmittelbare Anlage an einem den Schienenkopf und den Schienenfuß verbindenden Schienensteg (20) positionierbaren oder positionierten langgestreckten Formkörper (44, 46) aus dämmendem oder/und elastischem Material und eine dem Schienenfuß (18) zugeordnete, mit dem Schienenfuß formschlüssig in Halteeingriff bringbare oder gebrachte, den Schienenfuß zumindest bereichsweise umgreifende Halterungsanordnung (22a), unter deren Vermittlung der Formkörper formschlüssig an der Schiene in Position haltbar oder gehalten ist, wird nach einem Aspekt der Erfindung vorgeschlagen, dass die Halterungsanordnung wenigstens ein am Schienenfuß in der Art eines Anklemmens oder Anrastens oder Anklipsens anbringbares oder angebrachtes, in seiner Abmessung in Längsrichtung des Formkörpers die Länge des Formkörpers unterschreitendes Halteelement (24a) aufweist.