Resilient lap and diagonal seat belt system for road vehicle has wind-optical fiber reel which locks when belt is pulled hard and includes spring guide to reduce shock to vehicle occupant
The resilient lap and diagonal seat belt (10a) system may have the usual fastenings in the interior of the road vehicle. It has wind-up reel which locks when belt is pulled hard and includes spring guide (40) to reduce shock to vehicle occupant. The spring element may include a link which breaks und...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The resilient lap and diagonal seat belt (10a) system may have the usual fastenings in the interior of the road vehicle. It has wind-up reel which locks when belt is pulled hard and includes spring guide (40) to reduce shock to vehicle occupant. The spring element may include a link which breaks under a given tensional stress.
Um zu verhindern, dass das Gurtband eines Personenrückhaltesystems im Bereich des Umlenkers Falten wirft und sich im Umlenker verkantet oder der Umlenker umschlägt, wird Folgendes vorgeschlagen: In einem ersten Verlaufsabschnitt (10a) des Gurtbandes, welcher sich zwischen Aufroller und Umlenker befindet, ist ein derart beaufschlagendes Ausgleichselement (40) angeordnet, dass das Gurtband vom Ausgleichselement (40) zumindest im Belastungsfall in Normalrichtung zu seinen Bandoberflächen und über seine Breite unterschiedlich ausgelenkt wird (Fig. 5). |
---|