Sealing system for inflatable components, comprises a gas pressure source, an inflatable component, a sealing agent container, a removal unit, and inlet and outlet lines

A system for sealing inflatable components comprises a gas pressure source (2), an inflatable component which is inflated when its pressure drops below a given residual value, a sealing agent container (6), a removal unit (8) connected to the container, an inlet line (10) and an outlet line (12). A...

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Hauptverfasser: DETERING, RAINER, KREIPE, KLAUS, RUBBA, HEIKO, KASCHUB, DIRK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A system for sealing inflatable components comprises a gas pressure source (2), an inflatable component which is inflated when its pressure drops below a given residual value, a sealing agent container (6), a removal unit (8) connected to the container, an inlet line (10) and an outlet line (12). A system for sealing inflatable components, especially tyres (4), comprises a gas pressure source (2), an inflatable component which is inflated when its pressure drops below a given residual value, a sealing agent container (6), a removal unit (8) connected to the container, an inlet line (10) and an outlet line (12). A closure gap seals the end of the lines in the container, and can be removed by gas pressure. The product of the residual pressure and the pressure active surface acts on the pressure surface, and is less than the removal force. The removal pressure can be set so the product of the removal pressure and the pressure active surface is at least as large as the removal force. Die Erfindung betrifft ein System zum Abdichten von Kraftfahzeugreifen 4, das eine Entnahmeeinheit 8 mit einer Einlassleitung 10 und einer Auslassleitung 12 aufweist, die mit einer Verschlusskappe 14 abgedichtet sind. Die druckwirksamen Flächen in der Verschlusskappe 14 sind so ausgebildet, dass die Verschlusskappe 14 zwar mittels eines von dem Kompressor 2 erzeugten Absprengdruckes abgesprengt werden kann, nicht jedoch von dem Restdruck bzw. Maximaldruck, der in dem Kraftfahrzeugreifen 4 anliegt.