Fuel supply system for an injection system of an internal combustion engine, features fuel cooling system that transfers the generated heat directly into the air intake
The fuel cooling system of the internal combustion engine (1) is positioned in the air intake (8)in such a way that the heat generated by the fuel injection system (4) is directly transferred to the intake air. The fuel cooler (7) is a space saving design because it is placed in the air intake (8) a...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The fuel cooling system of the internal combustion engine (1) is positioned in the air intake (8)in such a way that the heat generated by the fuel injection system (4) is directly transferred to the intake air. The fuel cooler (7) is a space saving design because it is placed in the air intake (8) and can be mounted in the engine compartment. Since there is a high air throughput especially in the critical working point, the fuel cooling takes place automatically as required.
Kraftstoffversorgungssystem für einen Verbrennungsmotor (1), insbesondere zur Versorgung der Einspritzeinrichtung eines Dieselmotors mit Dieselkraftstoff, mit einem Tank (2) zur Bevorratung des Kraftstoffs, aus dem eine Kraftstoffpumpe (5) den benötigten Kraftstoff über eine Kraftstoffzulaufleitung (3) einer Einspritzeinrichtung (4) zuführt, von der aus eine Kraftstoffrücklaufleitung (6) überschüssigen Kraftstoff wieder dem Tank (2) zuleitet, wobei Mittel zur Kraftstoffkühlung vorgesehen sind, die einen Kraftstoffkühler (7) umfassen, der im Luftansaugtrakt (8) des Verbrennungsmotors (1) derart positioniert ist, dass der von der Einspritzeinrichtung (4) erhitzte Kraftstoff die Wärme direkt an die dem Verbrennungsmotor (1) zugehende Ansaugluft abgibt. |
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