Cabriolet with folding roof has roll bar that can be moved to two widely different crash positions, a lower first position with the roof closed and a higher second position with the roof open
The cabriolet has a roof adjustable between open and closed positions and at least one roll bar behind the driver's seat adjustable between retracted initial position and deployed crash positions. Deployment of the roll bar to the crash position can be triggered by crash sensors and carried out...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The cabriolet has a roof adjustable between open and closed positions and at least one roll bar behind the driver's seat adjustable between retracted initial position and deployed crash positions. Deployment of the roll bar to the crash position can be triggered by crash sensors and carried out at high speed. The roll bar can be moved to a lower first position with the roof closed and a higher second position with the roof open. The cabriolet has a roof adjustable between open and closed positions and at least one roll bar (2) behind the driver's seat adjustable between at least one retracted initial position (I) and at least one deployed crash position (II,III). Deployment of the roll bar to the crash position can be triggered by crash sensors (3) and carried out at high speed. The roll bar can be moved to two widely different crash positions, a lower first position (II) with the roof closed and a higher second position (III) with the roof open.
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Cabriolet mit einem zwischen einer Offenstellung und einer Schließstellung verstellbaren Verdeck und mit wenigstens einem hinter einem Fahrzeugsitz angeordneten Überrollbügel (2), der zwischen einer eingefahrenen Ausgangsstellung (I) und zwei unterschiedlich weit ausgefahrenen Crashstellungen, nämlich einer weniger weit ausgefahrenen ersten Crashstellung (II) und einer weiter ausgefahrenen zweiten Crashstellung (III) verstellbar ist. Das Ausfahren des Überrollbügels (2) in die jeweilige Crashstellung (II, III) ist von einer Crashsensorik (3) auslösbar und mit Hochgeschwindigkeit angetrieben. Eine Kontrolleinrichtung (15) bewirkt, dass der Überrollbügel (2) im Crashfall bei geschlossenem Verdeck in die erste Crashstellung (II) und bei geöffnetem Verdeck in die zweite Crashstellung (III) ausgefahren wird. |
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