Thin-walled moulded shell for vehicle bodies has bending zone with straight edge section and reinforcement trough forming common seam line in peripheral section with straight edge to increase bending strength

The moulded shell is held on at least two sides and has a bending zone (13) with straight edge section and a reinforcement trough (12) to increase the bending strength. This reinforcement trough forms a common seam line (17, 18) in a peripheral section with the straight edge section. The bending zon...

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Hauptverfasser: KOEDER, BERND, SIXT, VOLKER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The moulded shell is held on at least two sides and has a bending zone (13) with straight edge section and a reinforcement trough (12) to increase the bending strength. This reinforcement trough forms a common seam line (17, 18) in a peripheral section with the straight edge section. The bending zone can have several moulded reinforcement troughs with adjoining troughs forming a common seam line in one peripheral section. The moulded shell forms a flat surface area of a vehicle body base (1). Die Erfindung betrifft eine dünnwandige Formschale (Karosserieboden 1) einer Fahrzeugkarosserie, die zumindest an zwei Umfangsseiten gehalten ist und mindestens ein Biegefeld (13) mit einem im wesentlichen geraden Randabschnitt (Leitungskanal 10; Kabelkanal 11) aufweist, wobei das Biegefeld (13) zur Erhöhung seiner Biegesteifigkeit mit mindestens einer eingeformten Versteifungsmulde (12) versehen ist. DOLLAR A Um die Biegesteifigkeit des Biegefeldes (13) deutlich zu erhöhen, bildet die Versteigungsmulde (12) in einem Umfangsabschnitt mit dem geraden Randabschnitt (Leitungskanal 10; Kabelkanal 11) des Biegefeldes (13) eine gemeinsame Nahtlinie (17; 18).