Bumper bar/fender for a motor vehicle has bumper bar/fender outer and inner parts, a base part and a side stay so as to change shape during collisions
A bumper bar inner part (4) has a base part (5) and a side stay (6) fitted at an angle to the base part. An area of transition from the base part to the side stay is designed in such a way that the bumper bar inner part changes its shape in a predefined direction when a force is applied to the bumpe...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | A bumper bar inner part (4) has a base part (5) and a side stay (6) fitted at an angle to the base part. An area of transition from the base part to the side stay is designed in such a way that the bumper bar inner part changes its shape in a predefined direction when a force is applied to the bumper bar.
Die Erfindung betrifft einen Stoßfänger 2 für ein Kraftfahrzeug mit einem Stoßfängeraußenteil 3 sowie einem Stoßfängerinnenteil 4. Das Stoßfängerinnnenteil 4 weist ein Basisteil 5 und mindestens einen dazu winklig angeordneten Seitensteg 6 auf. Mit dem erfindungsgemäßen Stoßfänger 2 sollen die Reparaturkosten, insbesondere bei Kollisionen mit niedrigen Geschwindigkeiten, reduziert werden. Dazu ist der Bereich des Übergangs vom Basisteil 5 zum Seitensteg 6 so gestaltet, dass bei Aufbringen einer Kraft auf den Stoßfänger die Deformation des Stoßfängerinnenteils 4 in eine vorbestimmte Richtung erfolgt. |
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