Car door lock bidirectional data transmission and transponder distance measurement procedure exchanges short pulses with synchronization and correlation to give transmission delay
A car door lock bidirectional data transmission and transponder distance measurement procedure exchanges short microwave pulse packets in forward and return channels (I, II) with small frequency offset that are synchronized (203) in the second transponder (20) and correlated (105) in the first (10)...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | A car door lock bidirectional data transmission and transponder distance measurement procedure exchanges short microwave pulse packets in forward and return channels (I, II) with small frequency offset that are synchronized (203) in the second transponder (20) and correlated (105) in the first (10) to give the transmission delay (108). The signals are data modulated and converted to baseband for envelope demodulation on reception. Further pulse transmissions are inhibited for a time delay after each transmission. Independent claims are included for systems using the above procedure.
Die Erfindung befasst sich mit einem Verfahren und System zur bidirektionalen Datenübertragung und Entfernungsbestimmung zwischen einer ersten Sende/Empfangseinheit (10) und einer zweiten, davon entfernt platzierten Sende/Empfangseinheit (20). Hinkanal (I) und Rückkanal (II) liegen im selben Frequenzbereich, z. B. bei 24 GHz; die Übertragung von der zweiten Sende/Empfangseinheit (20) zur ersten Sende/Empfangseinheit (10) wird mit Hilfe der von letzterer empfangenen Impulssignale synchronisiert; die Entfernungsbestimmung wird in der ersten Sende/Empfangseinheit (10) durch Auswertung der Signallaufzeit durchgeführt, indem durch die Vorgabe einer einstellbaren Verzögerungszeit (DELTAT) an einem Verzögerungsglied (108), die der Entfernung zwischen der ersten und zweiten Sende/Empfangseinheit (10, 20) entspricht, eine Korrelation der in der ersten Sende/Empfangseinheit (10) von der zweiten Sende/Empfangseinheit (20) empfangenen Impulse mit den entsprechenden in der ersten Sende/Empfangseinheit (10) erzeugten Impulsen ausgeführt wird. Bevorzugte Anwendung sind Zugangskontrollsysteme im Kraftfahrzeugbereich. |
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