Power supply circuit for vehicle electrical system has starter/generator connected to system via branches with switches controlled depending on battery, energy storage device charge, operating state
The circuit has a starter/generator, power electronics, battery, dynamic energy storage device and dc/dc converter. The starter/generator is connected to the electrical system via a branch containing the dc/dc converter and a second branch. The battery is connected to the system between the second b...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The circuit has a starter/generator, power electronics, battery, dynamic energy storage device and dc/dc converter. The starter/generator is connected to the electrical system via a branch containing the dc/dc converter and a second branch. The battery is connected to the system between the second branch and earth. Switches in the branches are controlled depending on the battery and energy storage device charge and a vehicle operating state. The circuit has a starter/generator (1), power electronics (LE), at least one battery (B), at least one dynamic energy storage device (3) and a dc/dc converter (2). The starter generator is connected to the in-board electrical system via a branch containing the dc/dc converter and via a second branch, whereby both branches contain a switch (S1,S2) and the battery is connected to the system between the second branch and earth. The switches are controlled by a controller (5) depending on the state of charge of the battery and energy storage device and an operating state of the motor vehicle.
Die vorliegende Erfindung offenbart eine Energieversorgungsschaltung für ein Kraftfahrzeug-Bordnetz mit einem Starter-Generator (1), einer Leistungselektronik (LE), mindestens einer Batterie (B), mindestens einem dynamischen Energiespeicher (3) und einem DC/DC-Wandler (2). Die Energieversorgungsschaltung weist einen ersten mit dem DC/DC-Wandler (2) versehenen und mit einem Anschluss des dynamischen Energiespeichers (3) verbundenen Verbindungszweig und einen zweiten mit einem Anschluss der Batterie (B) verbundenen Verbindungszweig auf. Beide Verbindungszweige sind über steuerbare Schalter (S1, S2) vom Starter-Generator (1) trennbar. Eine Steuereinrichtung (5) steuert die Schalter (S1, S2) in dem ersten und zweiten Verbindungszweig sowie den DC/DC-Wandler (2) ansprechend auf einen Ladezustand der Batterie (B) und des Energiespeichers (3) sowie einen Betriebszustand des Kraftfahrzeugs derart an, dass vorhandene Rekuperationsenergie im Energiespeicher (3) gespeichert wird, eine Antriebsunterstützung durch Energie aus dem Energiespeicher (3) erfolgt, sobald dieser geladen ist, und bis dahin aus der Batterie (B), für einen Schnellstart Energie aus dem Energiespeicher (3) genützt wird, die Batterie entsprechend ihrem Ladezustand bedarfsgerecht geladen wird und nach einer Rekuperation das Bordnetz über die Batterie (B) gespeist wird. |
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