Torque transfer device for vehicle drive train with oscillation reducing device has coupling device that converts rotary oscillations into translational oscillations opposed by reducing device
The device has an oscillation reducing device, a drive element and a coupled driven element rotatable together relative to the oscillation reducing device. The drive and driven elements are coupled together so they can oscillate rotationally relative to each other. A coupling device converts the rot...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The device has an oscillation reducing device, a drive element and a coupled driven element rotatable together relative to the oscillation reducing device. The drive and driven elements are coupled together so they can oscillate rotationally relative to each other. A coupling device converts the rotary oscillations into translational ones. The reducing device counteracts the translational oscillations, thus reducing the rotary oscillations. The device has an oscillation reducing device (10), a drive element (2) and a coupled driven element (3) rotatable in common relative to the oscillation reducing device. The drive and driven elements are coupled together so they can oscillate rotationally relative to each other. A coupling device (4,8,9) converts the rotary oscillations into translational oscillations and the reducing device counteracts the translational oscillations, thus reducing the rotary oscillations. A control/regulating device varies parameters of the oscillation reducing device depending on the state of the torque transfer device.
Drehmomentübertragungseinrichtung mit einer schwingungsreduzierenden Einrichtung, einem Antriebselement und einem damit gekoppelten Abtriebselement, die gemeinsam drehbar in Bezug auf die schwingungsreduzierende Einrichtung angeordnet sind, wobei das Abtriebselement und das Antriebselement derart miteinander gekoppelt sind, dass sie gegeneinander Drehschwingungen ausführen können, einer Kopplungseinrichtung, welche die Drehschwingungen in Translationsschwingungen umsetzt, wobei die schwingungsreduzierende Einrichtung den Translationsschwingungen entgegenwirkt und dadurch die Drehschwingungen reduziert, und einer Steuer-/Regeleinrichtung, mittels der Schwingungsparameter der schwingungsreduzierenden Einrichtung in Abhängigkeit vom momentanen Betriebszustand der Drehmomentübertragungseinrichtung veränderbar sind. |
---|