Method for avoiding a motor vehicle collision uses sensors to feed data to position-assessing devices and decision devices to decide about actual use of control devices
Sensors (5) use potential collision objects to feed data to first (6) and second (7) position-assessing devices (PADs) in order to judge whether to use first (9) or second (10) control devices (CDevs). Decision devices (8) decide about actual use of CDevs. The PADs generate variables on conditions,...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | AMELING, CHRISTIAN SCHMIDT, ROLF TIMM, KLAUS |
description | Sensors (5) use potential collision objects to feed data to first (6) and second (7) position-assessing devices (PADs) in order to judge whether to use first (9) or second (10) control devices (CDevs). Decision devices (8) decide about actual use of CDevs. The PADs generate variables on conditions, each of which indicate whether it is desirable to use CDevs to avoid a collision. An Independent claim is also included for a device for avoiding a motor vehicle collision.
Es wird eine Vorrichtung zur Kollisionsvermeidung eines Fahrzeugs vorgestellt, welche Steuermittel (9, 10) zur Beeinflussung der Fahrzeugbewegung einsetzt, Lagebeurteilungsmittel (6), welchen Informationen über potenzielle Kollisionsobjekte beispielsweise von Sensormitteln (5) zuführbar sind, zum Beurteilen der Einsetzbarkeit der Steuermittel (9, 10), und Entscheidungsmittel (8) zur Entscheidung über den Einsatz der Steuermittel (9, 10) umfasst. Dabei erzeugen die Lagebeurteilungsmittel (6) Zustandsvariablen, welche jeweils für einen Einsatz der Steuermittel (9, 10) angeben, ob dieser Einsatz der Steuermittel (9, 10) zur Vermeidung einer Kollision mit einem Kollisionsobjekt gewünscht wird. Die Entscheidungsmittel (8) sind als Zustandsautomat ausgeführt, welcher in Abhängigkeit von den Zustandsvariablen einen Zustand annimmt, welcher angibt, welcher Einsatz der Steuermittel (9, 10) durchzuführen ist. |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE10258756A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE10258756A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE10258756A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjTEOwjAMRbswIOAO5gCVKKjAiqCIhY0dmcShkUJc1W7PxDFJBd2ZLD-9__80e19Ja7bguAXs2Vsfn4DwYk2gp9qbQGA4BC-eI3RCAkJRuBVQBkdkwaLi8DQsXpOVoyRNhiZLvTcpgjFpZL4lI0yRgVkCfHCngEY7DMMGsEujUVsOoz3PJg6D0OJ3Z9nyXN2Ol5wavpM0aCiS3k9VsVqX-125PRSbf5wPMGFYMg</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Method for avoiding a motor vehicle collision uses sensors to feed data to position-assessing devices and decision devices to decide about actual use of control devices</title><source>esp@cenet</source><creator>AMELING, CHRISTIAN ; SCHMIDT, ROLF ; TIMM, KLAUS</creator><creatorcontrib>AMELING, CHRISTIAN ; SCHMIDT, ROLF ; TIMM, KLAUS</creatorcontrib><description>Sensors (5) use potential collision objects to feed data to first (6) and second (7) position-assessing devices (PADs) in order to judge whether to use first (9) or second (10) control devices (CDevs). Decision devices (8) decide about actual use of CDevs. The PADs generate variables on conditions, each of which indicate whether it is desirable to use CDevs to avoid a collision. An Independent claim is also included for a device for avoiding a motor vehicle collision.
Es wird eine Vorrichtung zur Kollisionsvermeidung eines Fahrzeugs vorgestellt, welche Steuermittel (9, 10) zur Beeinflussung der Fahrzeugbewegung einsetzt, Lagebeurteilungsmittel (6), welchen Informationen über potenzielle Kollisionsobjekte beispielsweise von Sensormitteln (5) zuführbar sind, zum Beurteilen der Einsetzbarkeit der Steuermittel (9, 10), und Entscheidungsmittel (8) zur Entscheidung über den Einsatz der Steuermittel (9, 10) umfasst. Dabei erzeugen die Lagebeurteilungsmittel (6) Zustandsvariablen, welche jeweils für einen Einsatz der Steuermittel (9, 10) angeben, ob dieser Einsatz der Steuermittel (9, 10) zur Vermeidung einer Kollision mit einem Kollisionsobjekt gewünscht wird. Die Entscheidungsmittel (8) sind als Zustandsautomat ausgeführt, welcher in Abhängigkeit von den Zustandsvariablen einen Zustand annimmt, welcher angibt, welcher Einsatz der Steuermittel (9, 10) durchzuführen ist.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION ; CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES ; PERFORMING OPERATIONS ; PHYSICS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT ; SIGNALLING ; TRAFFIC CONTROL SYSTEMS ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL</subject><creationdate>2003</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20031002&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10258756A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76516</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20031002&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10258756A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>AMELING, CHRISTIAN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, ROLF</creatorcontrib><creatorcontrib>TIMM, KLAUS</creatorcontrib><title>Method for avoiding a motor vehicle collision uses sensors to feed data to position-assessing devices and decision devices to decide about actual use of control devices</title><description>Sensors (5) use potential collision objects to feed data to first (6) and second (7) position-assessing devices (PADs) in order to judge whether to use first (9) or second (10) control devices (CDevs). Decision devices (8) decide about actual use of CDevs. The PADs generate variables on conditions, each of which indicate whether it is desirable to use CDevs to avoid a collision. An Independent claim is also included for a device for avoiding a motor vehicle collision.
Es wird eine Vorrichtung zur Kollisionsvermeidung eines Fahrzeugs vorgestellt, welche Steuermittel (9, 10) zur Beeinflussung der Fahrzeugbewegung einsetzt, Lagebeurteilungsmittel (6), welchen Informationen über potenzielle Kollisionsobjekte beispielsweise von Sensormitteln (5) zuführbar sind, zum Beurteilen der Einsetzbarkeit der Steuermittel (9, 10), und Entscheidungsmittel (8) zur Entscheidung über den Einsatz der Steuermittel (9, 10) umfasst. Dabei erzeugen die Lagebeurteilungsmittel (6) Zustandsvariablen, welche jeweils für einen Einsatz der Steuermittel (9, 10) angeben, ob dieser Einsatz der Steuermittel (9, 10) zur Vermeidung einer Kollision mit einem Kollisionsobjekt gewünscht wird. Die Entscheidungsmittel (8) sind als Zustandsautomat ausgeführt, welcher in Abhängigkeit von den Zustandsvariablen einen Zustand annimmt, welcher angibt, welcher Einsatz der Steuermittel (9, 10) durchzuführen ist.</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</subject><subject>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PHYSICS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</subject><subject>SIGNALLING</subject><subject>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2003</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjTEOwjAMRbswIOAO5gCVKKjAiqCIhY0dmcShkUJc1W7PxDFJBd2ZLD-9__80e19Ja7bguAXs2Vsfn4DwYk2gp9qbQGA4BC-eI3RCAkJRuBVQBkdkwaLi8DQsXpOVoyRNhiZLvTcpgjFpZL4lI0yRgVkCfHCngEY7DMMGsEujUVsOoz3PJg6D0OJ3Z9nyXN2Ol5wavpM0aCiS3k9VsVqX-125PRSbf5wPMGFYMg</recordid><startdate>20031002</startdate><enddate>20031002</enddate><creator>AMELING, CHRISTIAN</creator><creator>SCHMIDT, ROLF</creator><creator>TIMM, KLAUS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20031002</creationdate><title>Method for avoiding a motor vehicle collision uses sensors to feed data to position-assessing devices and decision devices to decide about actual use of control devices</title><author>AMELING, CHRISTIAN ; SCHMIDT, ROLF ; TIMM, KLAUS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10258756A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2003</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION</topic><topic>CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PHYSICS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT</topic><topic>SIGNALLING</topic><topic>TRAFFIC CONTROL SYSTEMS</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>AMELING, CHRISTIAN</creatorcontrib><creatorcontrib>SCHMIDT, ROLF</creatorcontrib><creatorcontrib>TIMM, KLAUS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>AMELING, CHRISTIAN</au><au>SCHMIDT, ROLF</au><au>TIMM, KLAUS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Method for avoiding a motor vehicle collision uses sensors to feed data to position-assessing devices and decision devices to decide about actual use of control devices</title><date>2003-10-02</date><risdate>2003</risdate><abstract>Sensors (5) use potential collision objects to feed data to first (6) and second (7) position-assessing devices (PADs) in order to judge whether to use first (9) or second (10) control devices (CDevs). Decision devices (8) decide about actual use of CDevs. The PADs generate variables on conditions, each of which indicate whether it is desirable to use CDevs to avoid a collision. An Independent claim is also included for a device for avoiding a motor vehicle collision.
Es wird eine Vorrichtung zur Kollisionsvermeidung eines Fahrzeugs vorgestellt, welche Steuermittel (9, 10) zur Beeinflussung der Fahrzeugbewegung einsetzt, Lagebeurteilungsmittel (6), welchen Informationen über potenzielle Kollisionsobjekte beispielsweise von Sensormitteln (5) zuführbar sind, zum Beurteilen der Einsetzbarkeit der Steuermittel (9, 10), und Entscheidungsmittel (8) zur Entscheidung über den Einsatz der Steuermittel (9, 10) umfasst. Dabei erzeugen die Lagebeurteilungsmittel (6) Zustandsvariablen, welche jeweils für einen Einsatz der Steuermittel (9, 10) angeben, ob dieser Einsatz der Steuermittel (9, 10) zur Vermeidung einer Kollision mit einem Kollisionsobjekt gewünscht wird. Die Entscheidungsmittel (8) sind als Zustandsautomat ausgeführt, welcher in Abhängigkeit von den Zustandsvariablen einen Zustand annimmt, welcher angibt, welcher Einsatz der Steuermittel (9, 10) durchzuführen ist.</abstract><edition>7</edition><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | eng ; ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE10258756A1 |
source | esp@cenet |
subjects | ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL CONJOINT CONTROL OF VEHICLE SUB-UNITS OF DIFFERENT TYPE ORDIFFERENT FUNCTION CONTROL SYSTEMS SPECIALLY ADAPTED FOR HYBRID VEHICLES PERFORMING OPERATIONS PHYSICS PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ROAD VEHICLE DRIVE CONTROL SYSTEMS FOR PURPOSES NOT RELATED TOTHE CONTROL OF A PARTICULAR SUB-UNIT SIGNALLING TRAFFIC CONTROL SYSTEMS TRANSPORTING VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES VEHICLES IN GENERAL |
title | Method for avoiding a motor vehicle collision uses sensors to feed data to position-assessing devices and decision devices to decide about actual use of control devices |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-19T06%3A21%3A15IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=AMELING,%20CHRISTIAN&rft.date=2003-10-02&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE10258756A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |