Automotive inlet manifold has variable-position vortex generators, has vortex flaps in-line on a common pivot which are raised or lowered by an actuator linked to an electronic control system

A four stroke automotive engine has an inlet manifold with passages guiding a mixture of fuel and ambient air via open valves to the cylinder chamber. Each inlet passage has esp. a pivoting vortex flap (5a) attached to the passage sidewall. The vortex flaps are in-line on a common pivot and are rais...

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1. Verfasser: HUH, JONG-HOE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A four stroke automotive engine has an inlet manifold with passages guiding a mixture of fuel and ambient air via open valves to the cylinder chamber. Each inlet passage has esp. a pivoting vortex flap (5a) attached to the passage sidewall. The vortex flaps are in-line on a common pivot and are raised or lowered by an actuator linked to an electronic control system. The system operates in accordance with engine speed and other operating parameters. Aufladevorrichtung eines Verbrennungsmotors zur Änderung des Luftdurchsatzes, um den Durchsatz eines durch einen Einlassverteiler in eine Verbrennungskammer zugeführten Kraftstoff-Luftgemisches graduell zu verändern, die Bildung von Wirbeln zu veranlassen, den Zündzeitpunkt entsprechend dem Mischungsgrad des zugeführten Kraftstoff-Luftgemisches zu verzögern, den Wirkungsgrad der Verbrennung und das Motor-Drehmoment in einem Teilbereich zu verbessern und Abgase zu reduzieren. Die Vorrichtung weist eine Antriebseinheit, die an einer Seite eines Einlassverteilers montiert ist und abhängig von übermittelten Steuersignalen einer elektronischen Steuereinheit betrieben wird, und eine Manipuliereinheit auf, die von der Antriebseinheit verstellt wird, um den Öffnungsgrad jeder Mündung des Einlassverteilers einzustellen.