Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals
The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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creator | VOGELSANG, KLAUS |
description | The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the shaft.
Die Erfindung betrifft einen hydrodynamischen Retarder, umfassend DOLLAR A - eine Retarderwelle, DOLLAR A - ein Statorschaufelrad, DOLLAR A - ein Rotorschaufelrad, DOLLAR A - ein Retardergehäuse mit einem Gehäuseinnenraum zur Aufnahme von Kühlmedium, DOLLAR A - einen Arbeitsraum zur Aufnahme von Arbeitsmedium, DOLLAR A dadurch gekennzeichnet, daß der Retarder des weiteren umfaßt: DOLLAR A - eine erste Dichtung zwischen Rotor und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine zweite Dichtung auf der dem Arbeitsraum zugewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine dritte Dichtung auf der dem Arbeitsraum abgewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse. |
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Die Erfindung betrifft einen hydrodynamischen Retarder, umfassend DOLLAR A - eine Retarderwelle, DOLLAR A - ein Statorschaufelrad, DOLLAR A - ein Rotorschaufelrad, DOLLAR A - ein Retardergehäuse mit einem Gehäuseinnenraum zur Aufnahme von Kühlmedium, DOLLAR A - einen Arbeitsraum zur Aufnahme von Arbeitsmedium, DOLLAR A dadurch gekennzeichnet, daß der Retarder des weiteren umfaßt: DOLLAR A - eine erste Dichtung zwischen Rotor und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine zweite Dichtung auf der dem Arbeitsraum zugewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine dritte Dichtung auf der dem Arbeitsraum abgewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2004</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20040318&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10242735A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25544,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20040318&DB=EPODOC&CC=DE&NR=10242735A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>VOGELSANG, KLAUS</creatorcontrib><title>Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals</title><description>The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the shaft.
Die Erfindung betrifft einen hydrodynamischen Retarder, umfassend DOLLAR A - eine Retarderwelle, DOLLAR A - ein Statorschaufelrad, DOLLAR A - ein Rotorschaufelrad, DOLLAR A - ein Retardergehäuse mit einem Gehäuseinnenraum zur Aufnahme von Kühlmedium, DOLLAR A - einen Arbeitsraum zur Aufnahme von Arbeitsmedium, DOLLAR A dadurch gekennzeichnet, daß der Retarder des weiteren umfaßt: DOLLAR A - eine erste Dichtung zwischen Rotor und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine zweite Dichtung auf der dem Arbeitsraum zugewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine dritte Dichtung auf der dem Arbeitsraum abgewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse.</description><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKES</subject><subject>CLUTCHES</subject><subject>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</subject><subject>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</subject><subject>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</subject><subject>HEATING</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>THERMAL INSULATION IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2004</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNijEKwkAQRdNYiHqHsVcwiWItGskB7MOY_SYLm92wMwZyAO9tBMHW5j_4782TVzmaGMzoubM1SQ8YijDPWm3wJKMoOnqESF3QaQe0tnaQDbUsxCTOGusbikH549kbGjhavjtQwz1pIG1B8tOs5MCi0x8xGbCTZTJ7TMDqy0Wyvha3c7lFHypIzzU8tLoU6S7bZ8f8cErzf5o3ysRKqA</recordid><startdate>20040318</startdate><enddate>20040318</enddate><creator>VOGELSANG, KLAUS</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20040318</creationdate><title>Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals</title><author>VOGELSANG, KLAUS</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE10242735A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2004</creationdate><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKES</topic><topic>CLUTCHES</topic><topic>COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION</topic><topic>ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS</topic><topic>GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS</topic><topic>HEATING</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>THERMAL INSULATION IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>VOGELSANG, KLAUS</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>VOGELSANG, KLAUS</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals</title><date>2004-03-18</date><risdate>2004</risdate><abstract>The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the shaft.
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