Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals

The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the...

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1. Verfasser: VOGELSANG, KLAUS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator VOGELSANG, KLAUS
description The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the shaft. Die Erfindung betrifft einen hydrodynamischen Retarder, umfassend DOLLAR A - eine Retarderwelle, DOLLAR A - ein Statorschaufelrad, DOLLAR A - ein Rotorschaufelrad, DOLLAR A - ein Retardergehäuse mit einem Gehäuseinnenraum zur Aufnahme von Kühlmedium, DOLLAR A - einen Arbeitsraum zur Aufnahme von Arbeitsmedium, DOLLAR A dadurch gekennzeichnet, daß der Retarder des weiteren umfaßt: DOLLAR A - eine erste Dichtung zwischen Rotor und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine zweite Dichtung auf der dem Arbeitsraum zugewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine dritte Dichtung auf der dem Arbeitsraum abgewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse.
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Die Erfindung betrifft einen hydrodynamischen Retarder, umfassend DOLLAR A - eine Retarderwelle, DOLLAR A - ein Statorschaufelrad, DOLLAR A - ein Rotorschaufelrad, DOLLAR A - ein Retardergehäuse mit einem Gehäuseinnenraum zur Aufnahme von Kühlmedium, DOLLAR A - einen Arbeitsraum zur Aufnahme von Arbeitsmedium, DOLLAR A dadurch gekennzeichnet, daß der Retarder des weiteren umfaßt: DOLLAR A - eine erste Dichtung zwischen Rotor und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine zweite Dichtung auf der dem Arbeitsraum zugewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine dritte Dichtung auf der dem Arbeitsraum abgewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse.</description><edition>7</edition><language>eng ; ger</language><subject>BLASTING ; BRAKES ; CLUTCHES ; COUPLINGS FOR TRANSMITTING ROTATION ; ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS ; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVEFUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS ; HEATING ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; THERMAL INSULATION IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2004</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20040318&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10242735A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25544,76293</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20040318&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=10242735A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>VOGELSANG, KLAUS</creatorcontrib><title>Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals</title><description>The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the shaft. 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