Hydrodynamic speed reduction system for motor vehicles, has a sliding rotator and variable gap to the stator and at least three seals
The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The unit has a rotor (11) on the retardation shaft (110) with a large gap to the stator (12) at rest and is coupled to the vehicle cooling circuit (120). A first seal (14) seals the housing (130), a second (15) the working space (16) and a third (15.1) labyrinth seal in the inner housing wall to the shaft.
Die Erfindung betrifft einen hydrodynamischen Retarder, umfassend DOLLAR A - eine Retarderwelle, DOLLAR A - ein Statorschaufelrad, DOLLAR A - ein Rotorschaufelrad, DOLLAR A - ein Retardergehäuse mit einem Gehäuseinnenraum zur Aufnahme von Kühlmedium, DOLLAR A - einen Arbeitsraum zur Aufnahme von Arbeitsmedium, DOLLAR A dadurch gekennzeichnet, daß der Retarder des weiteren umfaßt: DOLLAR A - eine erste Dichtung zwischen Rotor und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine zweite Dichtung auf der dem Arbeitsraum zugewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse, DOLLAR A - eine dritte Dichtung auf der dem Arbeitsraum abgewandten Seite zwischen Retarderwelle und Retardergehäuse. |
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