Differential gear for motor vehicle has RPMs of output shafts variable by additional drive provided by control gear upon which acts differential ring gear via rotatably mounted control gearwheel which in turn drives one output shaft
The differential gear for a motor vehicle has the RPMs of the output shafts variable by an additional drive. A differential ring gear (3) is fitted in the gear case (1) and by compensating gearwheels is in drive communication with the axle side bevel gears (8,9) of the output shafts driving the vehi...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The differential gear for a motor vehicle has the RPMs of the output shafts variable by an additional drive. A differential ring gear (3) is fitted in the gear case (1) and by compensating gearwheels is in drive communication with the axle side bevel gears (8,9) of the output shafts driving the vehicle's road wheel. The additional drive is provided by a control gear upon which acts the differential ring gear via a rotatably mounted control gearwheel (12) which in turn drives one of the output shafts (11).
Es wird ein Ausgleichsgetriebe mit gesteuerter Drehzahldifferenz für ein Fahrzeug, insbesondere Kraftfahrzeug, beschrieben. Hierzu wird das Ausgleichsgetriebe durch ein Stellgetriebe ergänzt, das auf die Drehzahl wenigstens einer Abtriebswelle einwirkt in der Weise, dass die Abtriebswellen unterschiedliche Drehzahlen annehmen. Auf diese Weise kann dem Fahrzeug über die Antriebsräder eine Lenkbewegung vermittelt werden. Erreicht wird die Drehzahländerung durch ein toroides Reibradgetriebe, das vom Eingangsmoment des Tellerrades beaufschlagt wird. |
---|