Controlling electromagnetic load, especially magnetic valve for combustion engine fuel system, involves determining switching time and/or correction value starting from current value

The method for controlling a magnetic valve (100) involves taking into account at least one switching time of the load during the control process and determining the switching time and/or a correction value starting from a current value. The at least one switching time and/or correction value is/are...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ECKHARDT, JUERGEN, GLASER, ANDREAS, ALBRODT, HARTMUT, WENZLER, THOMAS, GUENTHER, UWE, HEYNA, OLIVER, SCHMAUDER, WOLFGANG, LEIBBRAND, BEATE, KUDICKE, BERND
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method for controlling a magnetic valve (100) involves taking into account at least one switching time of the load during the control process and determining the switching time and/or a correction value starting from a current value. The at least one switching time and/or correction value is/are determined starting from a static current value. AN Independent claim is also included for the following: an arrangement for controlling an electromagnetic load, especially a magnetic valve. Es werden eine Vorrichtung und ein Verfahren zur Ansteuerung eines elektromagnetischen Verbrauchers, insbesondere eines Magnetventils zur Beeinflussung der in eine Brennkraftmaschine einzuspritzenden Kraftstoffmenge, beschrieben. Wenigstens eine Schaltzeit des Verbrauchers wird bei der Ansteuerung berücksichtigt. Die wenigstens eine Schaltzeit wird, ausgehend von einem Stromwert, ermittelt.